الدحیل قطر _ نیروی زمینی شهید شاملی ایران / نزاجا کابوس قطری‌ها می‌شود؟

تیم‌های هندبال الدحیل قطر و نیروی‌ زمینی شهید شاملی ایران امروز از ساعت ۱۲ در آخرین بازی مرحله گروهی برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز پنجم و پایانی مرحله گروهی بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا (۲۰۲۳) به‌میزبانی ایران و استان اصفهان صبح امروز _سه‌شنبه شانزدهم خردادماه ۱۴۰۲_ آغاز می‌شود و سالن ۲۵ آبان مجموعه‌ورزشی نقش‌جهان تا ساعت ۱۶ شاهد انجام چهار بازی حساس و تعیین‌کننده خواهد بود.

در یکی از حساس‌ترین مصاف‌ها، تیم‌های الدحیل قطر و نیروی زمینی شهید شاملی ایران از ساعت ۱۲ برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت؛ تا این لحظه الدحیل قطر به‌دلیل پیروزی‌های مهم به‌خصوص در جدال با الکویت کویت، با شش امتیاز به‌طور مشترک به‌همراه النجمه بحرین و الکویت کویت و البته با تفاضل‌گل بهتر در صدر جدول گروه دوم قرار گرفته است و اگر موفق به غلبه بر نیروی زمینی شهید شاملی ایران شود، به نیمه‌نهایی صعود خواهد کرد.

الدحیل قطر _ نزاجا شهیدشاملی ایران / نیروی‌زمینی کابوس قطری‌ها می‌شود؟

از طرف دیگر تیم هندبال نیروی‌زمینی شهید شاملی ایران که در گروه مرگ جام باشگاه‌های هندبال آسیا قرار داشت و با مدعیان قهرمانی به رقابت پرداخت، با دو پیروزی در برابر تیم‌های انتهای جدولی جونیور کلاب چین و تاشکند ازبکستان همچنین تحمل شکست مقابل النجمه بحرین و الکویت کویت، در رده چهارم ایستاده است و در عمل هیچ شانسی برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی ندارد و حتی با کسب هر نتیجه‌ای در بازی امروز تغییری در جایگاهش در جدول گروه دوم به‌وجود نخواهد آمد.

با همه این تفاسیر، اگر نگاهی به جدول عجیب و پیچیده گروه دوم بیندازیم، متوجه خواهیم شد که سه تیم هنوز شانس صعود به نیمه‌نهایی دارند و ممکن است هرکدام با توجه به نتایج، به این مهم دست پیدا نکنند. شرایط جدول وقتی پیچیده‌تر می‌شود که متوجه شویم هرکدام از سه مدعی با حریفی تقریباً آسان دیدار خواهند داشت و به این ترتیب هر تیمی که بتواند تفاضل گل بهتری در نهایت ایجاد کند، می‌تواند پس از پایان بازی‌های دور گروهی، جشن صعود برپا کند.

الدحیل قطر _ نزاجا شهیدشاملی ایران / نیروی‌زمینی کابوس قطری‌ها می‌شود؟

نیروی‌زمینی شهید شاملی ایران نیز به‌عنوان یکی از دو نماینده کشورمان در این رقابت‌ها با وجود عملکرد متوسطی که از خود به‌نمایش گذاشت، حالا می‌تواند برای مشخص‌شدن تیم‌های صعودکننده گروه تعیین‌کننده باشد. چنانچه نماینده ایران بتواند الدحیل پرمدعا را شکست دهد یا حتی آن را متوقف کند، الکویت کویت و النجمه بحرین که بازی‌های بسیار ساده‌ای دارند، به نیمه‌نهایی خواهند رفت.

بنابراین به‌هیچ عنوان نمی‌توان پسوند بازی تشریفاتی برای تقابل امروز این دو تیم قرار داد. نیروی زمینی که احتمالاً با توجه به جایگاهی که دارد باید برای کسب جایگاه هفتمی و هشتمی تلاش کند، یک شانس دیگر برای اعاده حیثیت دارد و حتی می‌تواند انتقام دیگر نماینده ایران را از یک نماینده قطری دیگر بگیرد و به‌جای دو تیم قطری، دست‌کم یک تیم از قطر به نیمه‌نهایی صعود کند.

کد خبر 665498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.