کاشت ۲۵ هزار بوته گل زنبق در جزایر ترافیکی منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌دنبال کاشت گیاهان با نیاز آبی کم، بهبود سیما و منظر شهری و مصرف بهینه آب، کاشت ۲۵ هزار بوته گل زنبق در جزایر ترافیکی سطح این منطقه در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به کاشت گونه‌های کم‌آب در راستای توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری اصلاح الگوی کاشت و به‌کار بردن گونه‌های گیاهی مقاوم به کم‌آبی در دستور کار قرار گرفت که در این راستا اقدامات خوبی در سطح منطقه شده است.

وی افزود: اصلاح الگوی کاشت و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات ناشی از کم‌آبی از مهمترین اهداف مدیریت شهری به‌شمار می‌رود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان افزود: در راستای کاشت گیاهان با نیاز آبی کم، بهبود سیما و منظر شهری و مصرف بهینه آب، کاشت ۲۵ هزار بوته گل زنبق در جزایر ترافیکی سطح منطقه در حال انجام است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه استفاده از گیاهان پوششی می‌تواند به اصلاح الگوی مصرف آب در فضای سبز کمک کند، افزود: اجرای این طرح با رعایت اصول کیفی و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در حال انجام است.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع بالای گیاهان پوششی و امکان دستیابی به گونه‌های با نیاز آبی کم می‌توان با انتخاب گیاهان سازگار با هر منطقه و مقاوم به انواع متفاوت تنش‌های محیطی، در افزایش کارایی مصرف آب در فضای سبز نقش ایفا کرد.

کد خبر 665480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.