روز پایانی مرحله گروهی با اما و اگرهای فراوان/ سپاهان چشم‌انتظار شگفتی‌سازی عمانی‌ها

مرحله گروهی رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال ۲۰۲۳ آسیا امروز به پایان می‌رسد و همچنان پنج تیم شانس صعود به نیمه‌نهایی را برای خود زنده نگه‌ داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چهارمین روز از رقابت‌های مرحله گروهی بیست‌وپنجمین دوره جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا (۲۰۲۳) به‌میزبانی ایران و استان اصفهان، از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته _دوشنبه پانزدهم خردادماه ۱۴۰۲_ در سالن ۲۵ آبان مجموعه‌ورزشی نقش‌جهان آغاز شد و پس از انجام پنج دیدار تا ساعت ۱۸ به پایان رسید.

در نخستین بازی نیروی زمینی شهیدشاملی ایران مقابل النجمه بحرین متحمل شکست نزدیک ۳۳ بر ۳۶ شد؛ الدحیل قطر با اختلاف ۱۴ گل از سد جونیور کلاب چین گذشت. الکویت کویت در یک بازی مهم موفق به غلبه‌بر تاشکند ازبکستان شد؛ الکاظمه کویت در کمال تعجب الریان قطر را شکست داد و سپاهان مقابل نماینده عمان به پیروزی رسید.

روز پایانی مرحله گروهی با اماواگرهای فراوان/ سپاهان چشم‌انتظار شگفتی‌سازی عمانی‌ها

باتوجه به نتایجی که در روز چهارم مرحله گروهی به‌دست آمد، در گروه اول تیم الکاظمه کویت با شش امتیاز صدرنشین شد و الریان قطر به‌همراه سپاهان ایران با چهار امتیاز در جایگاه دوم و سوم ایستادند. نمایندگان عمان و هند هم به‌ترتیب با دو و صفر امتیاز در رده‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند و تا حد بسیاری تکلیف این گروه و دو تیم صعودکننده مشخص شد.

در گروه دوم که گروه مرگ قلمداد می‌شود نیز به‌طرز عجیبی سه تیم الدحیل قطر، الکویت کویت و النجمه بحرین با سه پیروزی و یک شکست، شش امتیازی هستند و در جایگاه‌های اول تا سوم قرار گرفته‌اند اما فقط دو تیم راهی مرحله نیمه‌نهایی می‌شوند. ضمن اینکه نیروی زمینی شهید شاملی با چهار امتیاز چهارم جدول است و تیم‌های تاشکند ازبکستان و جونیور کلاب چین در رده‌های پنجم و ششم جای گرفتند.

روز پایانی مرحله گروهی با اماواگرهای فراوان/ سپاهان چشم‌انتظار شگفتی‌سازی عمانی‌ها

الکویت کویت - جونیور کلاب چین

الکویت کویت پس از برتری مهم و حیاتی مقابل النجمه بحرین در همان بازی اول، شانس صعود به نیمه‌نهایی را افزایش داد اما با شکست در برابر الدحیل قطر، کار برای این تیم دشوار شد؛ الکویت نسبت به النجمه در جدول رده‌بندی گروه دوم وضعیت بهتری دارد و با توجه به تفاضل‌گل ۲+ می‌تواند امیدوار باشد که با پیروزی بی‌دردسر مقابل جوانان چینی بالاتر از النجمه به‌همراه الدحیل راهی دور بعدی شود. جونیور کلاب چین که تیم جوان و بی‌تجربه‌ای لقب دارد، برای کسب تجربه به رقابت‌های آسیایی آمده است و احتمالاً با همان یک امتیاز مرحله گروهی را در قعر جدول خاتمه خواهد داد.

روز پایانی مرحله گروهی با اماواگرهای فراوان/ سپاهان چشم‌انتظار شگفتی‌سازی عمانی‌ها

الدحیل قطر - نزاجای شهید شاملی ایران

الدحیل قطر یکی از تیم‌های قدرتمند آسیا است و قدرت خود را در مصاف‌های قبلی‌اش نشان داده است. قرمزپوشان قطری روز گذشته برابر جونیور کلاب به پیروزی آسان و پرگل رسیدند تا در صدر جدول گروه دوم قرار گیرند. تفاضل‌گل الدحیل بسیار بیشتر از الکویت و النجمه است اما برای تثبیت صدرنشینی و قطعی‌کردن صعود در بازی امروز مقابل نیروی زمینی شهیدشاملی ایران محکوم به پیروزی است. شاگردان مسعود ظهرابی نیز پس از نمایش نسبتاً خوبی که در چهار بازی قبلی داشتند می‌خواهند دور گروهی را با خاطره‌ای خوش به پایان برسانند و این جذابیت بازی را دوچندان خواهد کرد.

روز پایانی مرحله گروهی با اماواگرهای فراوان/ سپاهان چشم‌انتظار شگفتی‌سازی عمانی‌ها

الریان قطر - نماینده عمان

همان‌طور که روز گذشته دیدید، الریان قطر که یکی از تیم‌های مدعی و صاحب‌سبک جام باشگاه‌های آسیا به‌شمار می‌رود شکست عجیب و دور از انتظاری مقابل الکاظمه کویت متحمل شد تا این تیم در جایگاه نخست قرار بگیرد و الریان دوم بماند. نتیجه‌ای که بیشتر از هر تیمی به‌ضرر سپاهان شد و حالا در صورت برد احتمالی الریان قطر مقابل نماینده عمان، این تیم به‌عنوان تیم دوم از گروه نخست راهی نیمه‌نهایی خواهد شد. عمانی‌ها تیم جالبی نیستند و احتمال کمی وجود دارد که الریان قطر را متوقف کنند. هر نتیجه‌ای جز برد الریان، سپاهان را به نیمه‌نهایی می‌فرستد و بدون‌شک قطری‌ها برای پیروزی مقابل نماینده عمان خواهند ایستاد.

روز پایانی مرحله گروهی با اماواگرهای فراوان/ سپاهان چشم‌انتظار شگفتی‌سازی عمانی‌ها

النجمه بحرین - تاشکند ازبکستان

آخرین بازی گروه دوم میان النجمه بحرین و تاشکند ازبکستان خواهد بود؛ النجمه بحرین که نایب‌قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد نمی‌خواهد از صعود به نیمه‌نهایی بازبماند و از همین‌رو با تمام توان مقابل تاشکند ازبکستان خواهد ایستاد. النجمه با توجه به پیروزی احتمالی الکویت مقابل جونیور کلاب چین، برای صعود به نیمه‌نهایی باید هر نتیجه‌ای که الکویت می‌گیرد، در بازی با تاشکند دو گل یا بلکه بیشتر بزند تا با تفاضل‌گل بهتر به‌عنوان تیم دوم به نیمه‌نهایی برود. تاشکند ازبکستان هم یکی از تیم‌های جوان این رقابت‌ها است که نتوانست حریف غول‌های آسیا شود و احتمالاً برای شکست آبرومندانه وارد زمین خواهد شد.

روز پایانی مرحله گروهی با اماواگرهای فراوان/ سپاهان چشم‌انتظار شگفتی‌سازی عمانی‌ها

سپاهان ایران - نماینده هند

دیدار تیم‌های سپاهان ایران و نماینده هند به‌علت بازگشت هندی‌ها به کشورشان لغو شده است و به این ترتیب شاگردان وویوویچ بازی دیگری در مرحله گروهی انجام نخواهند داد؛ طلایی‌پوشان گرچه امروز بازی نمی‌کنند اما با توجه به شکستشان در بازی نخست مقابل الریان قطر و باخت قطری‌ها در بازی روز گذشته مقابل الکاظمه کویت، امروز با جدیت دیدار الریان و نماینده عمان را نظاره خواهند کرد و امیدوار به شکست یا توقف الریان خواهند بود. چرا که در آن‌صورت به‌جای قطری‌ها به نیمه‌نهایی صعود می‌کنند و اگر این اتفاق رخ ندهد باید آماده بازی برای تعیین جایگاه پنجمی و ششمی باشند.

کد خبر 665464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.