نقش نماز در افزایش کارایی کارکنان و سالم‌سازی مکان‌های اداری

شهردار زرین‌شهر با اشاره به نقش نماز در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، گفت: چنانچه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در نماز جماعت و اول وقت حضور پررنگی داشته باشند، بی‌تردید علاوه بر شکل‌گیری طرز تفکر اسلامی، شاهد افزایش کارایی کارکنان و سالم‌سازی مکان‌های اداری خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی در نشست ستاد اقامه نماز شهرستان لنجان، اقامه نماز را از اساسی‌ترین فریضه‌های دینی دانست و اظهار کرد: بسط و توسعه فرهنگ نماز در ادارت ثمرات زیادی به همراه دارد، به نحوی که علاوه بر مقابله با شیطان نفس و کاهش آسیب‌های مختلف موجب کارآمدی نظام اداری می‌شود.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری تمدن اسلامی نیازمند طرز فکر اسلامی است، افزود: یکی از زیرساخت‌های شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی اقامه نماز است، چنانچه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در نماز جماعت و اول وقت حضور پررنگی داشته باشند بی تردید علاوه بر شکل‌گیری طرز تفکر اسلامی شاهد افزایش کارایی آنها و سالم‌سازی مکان‌های اداری خواهیم بود.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: طی ماه‌های اخیر انتشار تصاویری زیبا از اقامه نماز اول وقت توسط کارگران شهرداری زرین‌شهر نظر کاربران فضای مجازی و مسئولان شهرستان لنجان را به خود جلب کرد.

اسماعیلی‌احمدی با اشاره به آثار اجتماعی و فردی نماز در توسعه خدمات در سازمان‌ها و ادارات، تاکید کرد: ادای نماز جماعت در ادارت علاوه بر افزایش توجه کارمندان به مسائل مذهبی، سلامت روحی و معنوی و سلامت کاری را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای اقامه نماز جماعت در ادارات زمان مناسبی است، اضافه کرد: انتظار می‌رود اقامه نماز میان کارکنان اداری شهرداری زرین‌شهر نیز روند رو به رشدی به خود بگیرد تا شاهد حضور بیشتر کارکنان و مدیران در نماز جماعت اول وقت باشیم.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه اقامه نماز نباید بهانه‌ای برای استراحت و رسیدگی نکردن به کار ارباب رجوع باشد، گفت: اگر نماز جماعت در بازه زمانی حداکثر ۲۰ دقیقه اقامه شود، نه تنها مشکلی برای ارباب رجوع به وجود نمی‌آورد بلکه کارکنان می‌توانند از ارباب رجوع نیز برای شرکت در نماز جماعت دعوت کنند که سبب نهادینه شدن فرهنگ نماز جماعت خواهد شد.

کد خبر 665279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.