تمام ظرفیت پلیس، در اختیار زائران مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

هر ساله در روز چهاردهم خردادماه مصادف با روز ارتحال امام خمینی (ره) هزاران دلداده روح‌الله راهی مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) می‌شوند و تمام ارگان‌های دولتی، پزشکی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت و سلامت مردم به‌خط می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر ساله در روز چهاردهم خردادماه مصادف با روز ارتحال امام خمینی (ره) هزاران دلداده روح‌الله برای تجدید میثاق با اکران‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی راهی تهران و مرقد مطهر ایشان می‌شوند و پای سخنان مقام معظم رهبری می‌نشینند.

لذا تمام ارگان‌های دولتی، پزشکی و انتظامی برای برقراری نظم و امنیت و سلامت مردم در این روز، به خط می‌شوند.

تمام ظرفیت پلیس، در اختیار زائران حرم مطهر امام (ره)

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در همین خصوص با اشاره به حضور بیش از ۲۰ هزار نیروی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای مأموریت برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) اظهار کرد: برای این مأموریت عظیم و به منظور خدمت‌رسانی هرچه مطلوب‌تر به زائران عزیز از ظرفیت رده‌های همجوار مانند شرق و غرب استان تهران و استان البرز برای حفظ امنیت و انتظام عبور و مرور استفاده خواهد شد.

وی افزود: در جاده‌ها و مسیرهای منتهی به حرم امام خمینی (ره) همکاران ما در پلیس راه، کاروان‌ها را از مبدأ تا مقصد همراهی خواهند کرد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هم برای زائران در حین سفر و هم در زمان برگزاری شاهد مراسمی با شکوه توأم با امنیت و انتظام خواهیم بود.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تأکید بر پشتیبانی مناسب از کارکنان حاضر در مأموریت، از رده‌های مختلف پلیس خواست تا با تمام ظرفیت در راه‌ها در خدمت زائران باشند و به منظور راحتی آنها تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی با تأکید ویژه ای از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز خواست علاوه بر توجه به مأموریت چهاردهم و پانزدهم خرداد با توجه به خلوتی شهر تهران از دیگر حوزه‌ها غافل نشده و با بهره‌گیری از نیروهای رده‌های دیگر از مواردی مثل سرقت و رانندگی خطرناک در اتوبان‌های تهران پیشگیری به عمل آید.

رادان در پایان بر بحث خروج مسافران تأکید کرد و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا با توجه به عجله‌ای که مسافران پس از پایان مراسم برای رسیدن هر چه سریع‌تر به مقصد دارند، مسیرها باز باشند تا شاهد تصادف و ترافیک نباشیم.

رانندگان بعد از استراحت نسبت به بازگشت اقدام کنند

سرهنگ احسان مؤمنی، معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ نیز در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی مراسم سی‌وچهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: مأموران پلیس راهور تهران بزرگ از ساعت ۱۳ روز گذشته در معابر مستقر به حرم مطهر مستقر شده و از ساعت ۲۲ شب گذشته محدودیت و ممنوعیت‌های تردد را در اطراف حرم مطهر اجرا کردند.

وی به ورود کاروان‌های زائران از استان‌های مختلف به حرم مطهر حضرت امام اشاره و افزود: بعد از ورود کاروان‌های زائران از استان‌ها وسایل نقلیه آن‌ها به پارکینگ‌های تعیین شده هدایت شد و در پارکینگ‌ها نیز همکاران پلیس راهور در چگونگی چینش و پارک آن‌ها راهنمایی لازم را به رانندگان ارائه دادند تا هنگام خروج دچار مشکل نشوند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه از کثرت جمعیت در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خبر داد و گفت: رانندگان کاروان‌های زائران دقت کنند که حتماً بعد از استراحت کافی اقدام به بازگشت و در جاده‌ها کنند.

وی بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان و توجه ویژه به عابران پیاده در معابر پیرامونی حرم مطهر با توجه به کثرت تعداد زائران تأکید کرد و گفت: مأموران پلیس راهور پایتخت در معابر و مقاطع منتهی به حرم مطهر در راستای مدیریت ترافیک و تسهیل در تردد زائران حضور فعال دارند.

کد خبر 665241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.