آماده‌باش تیم‌های امدادی اصفهان در پی رگبارهای بهاری و تندبادهای لحظه‌ای

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آماده‌باش تیم‌های امدادی با ناپایداری‌های همرفتی در استان، گفت: رگبار باران، رعدو برق، صاعقه و تگرگ طی امروز و فردا در مناطق غرب و شمال غرب با وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای و گردوخاک پیش‌بینی شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اعلام آماده‌باش مدیریت بحران استان به عوامل امدادی اداره راهداری، جمعیت هلال احمر و شهرداری‌ها در مواجه با اثرات ناپایداری‌های همرفتی، اظهار کرد: پیش‌بینی شده طی امروز در مناطق خوانسار و گلپایگان تا اواخر روز چهارشنبه در مناطق غرب و شمال استان نطنز، میمه، ارتفاعات کاشان، شهرستان‌های غرب با وزش تندباد همراه باشد.

وی با اشاره به بارش‌های بهاری تگرگ، صاعقه ضمن تاکید به اجرای اقدامات پیشگیرانه با تقویت سیل‌بندها، افزود: تخلیه نخاله و رسوب از دهانه پل‌ها و رودخانه‌ها و رعایت اصول ایمنی سفر در مناطق مستعد به علت کاهش میدان دید امری ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: احتیاط در صعود به ارتفاعات، نبود استقرار و تردد در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در این مناطق به ویژه عشایر و حفاظت سازه‌های ناپایدار آلمان‌ها و تابلوها و داربست‌ها در برابر تندباد و نبود استقرار و پارک خودرو در مجاورت درختان فرسوده و بلند توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بارش‌های همرفتی بهاری ناگهانی و به صورت محلی و نقطه‌ای در زمان کوتاه بوده که می‌تواند منجر به آب‌گرفتگی در زیر دست مناطق شیب‌دار و کوهپایه‌ها شود، گفت: در بارش هفته گذشته در روستاهای بخش مرکزی کاشان وقوع سیلاب محلی باعث بروز خسارت و وقوع صاعقه منجر به جان باختن یک دامدار شده است.

شیشه‌فروش اظهار کرد: با توجه به استقرار سامانه ناپایدار جوی تا پایان روز سه‌شنبه در سطح استان، مدیریت بحران استان به تیم‌های امدادی شهرداری‌ها، اداره راهداری و سایر دستگاه‌های امدادی هلال احمر، آتش نشانی و اورژانس جهت ارائه خدمات امدادی و اضطراری اعلام آماده‌باش است.

وی افزود: پیش‌بینی رگبار باران، رعد و برق، صاعقه و تگرگ طی امروز و فردا در مناطق غرب و شمال غرب خوانسار، گلپایگان، چادگان، فریدونشهر، بویین میاندشت، فریدن و میمه با وزش باد و تندبادهای لحظه‌ای و گردوخاک همراه است و از بعداظهر امروز تا اواخر روز سه‌شنبه در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی شرق و شمال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: نبود استقرار در حریم مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی در مناطق غرب و دامنه کوهپایه‌ها، احتیاط در تردد، چرای دام در مناطق مرتفع و کوهستان‌ها، مناطق عشایری و رعایت اصول ایمنی در محل‌های استقرار رعایت اصول ایمنی در محل‌های استقرار عشایر، حفاظت سازه‌های گلخانه‌ها و سازه‌های ناپایدار در برابر تندباد، نبود استقرار و توقف افراد و خودروها در مجاورت اشجار فرسوده و رعایت اصول ایمنی در تردد در محورهای جاده‌ای مناطق غرب در برابر بارش‌های بهاری و آبگرفتگی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به خیزش کانون‌های گرد و خاک و کاهش میدان دید و ضرورت حفاظت در برابر اثرات گرد و خاک، خاطرنشان کرد: ایمنی تردد در جاده‌ها به علت کاهش میدان دید و تاکید به بازگشایی مسیل‌ها و ابراهه‌ها تخلیه نخاله از دهانه پل‌ها توسط شهرداری‌ها و راهداری، افزایش تیم‌های گشت و نظارت در مسیر رودخانه‌ها و کانال‌های منشعب در مسیر رودخانه زاینده‌رود سدها و استخرهای ذخیره آب کشاورزی به منظور پیشگیری از وقوع حوادث غرق‌شدگی در منابع آب ضروری است.

کد خبر 665219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.