نقش طرح تفصیلی در تحقق چشم‌انداز توسعه شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: طرح تفصیلی نقشه راه توسعه شهر به‌شمار می‌آید و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو در تلاش هستیم مسائل خطه طلایی ایران و ذی‌نفعان محلی طرح تفصیلی به شکل کارشناسی آماده شود و مورد بررسی قرار گیرد.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا وحدت و تعامل مدیریت شهری را رمز موفقیت شوراهای اسلامی دانست و اظهار کرد: شهرداری و اعضا شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم مدیریت شهری به دور از هرگونه حاشیه و هماهنگ با یکدیگر برای توسعه شهر تلاش می‌کنند و این نگاه ثمرات زیادی را برای خطه طلایی ایران و شهروندان آن به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش طرح تفصیلی در تحقق چشم‌انداز توسعه شهری، افزود: طرح تفصیلی نقشه راه توسعه شهر به‌شمار می‌آید و بر همین اساس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از این رو در تلاش هستیم با مسائل خطه طلایی ایران و ذی‌نفعان محلی طرح تفصیلی به شکل کارشناسی آماده و مورد بررسی قرار گیرد.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: طرح تفصیلی شهر طرحی است که آینده بلندمدت را با افقی ۱۵ ساله رقم خواهد زد و هماهنگی میان شهرداری، اعضای شورای اسلامی شهر و مشاور طرح سبب می‌شود طرح جامعی با نگاه کارشناسی تهیه و تدوین شود.

اسماعیلی‌احمدی ادامه داد: با تصویب طرح تفصیلی موضوعات و معضلاتی که امروزه مدیریت شهری و شهروندان با آن دست به گریبان هستند به حداقل خواهد رسید، از این رو جلسات متعددی برای تهیه و تدوین این طرح با حضور کارشناسان برگزار شده است.

وی اضافه کرد: طرح تفصیلی طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هریک از آن‌ها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و تراکم ساختمانی در واحدهای شهری تهیه و تدوین می‌شود.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه تأثیر طرح تفصیلی در شهر دیده خواهد شد و پاسخگوی مشکلات شهروندان است، تصریح کرد: طرح تفصیلی به جزئیات می‌پردازد و کاربری‌های تجاری و فرهنگی را براساس رشد جمعیت تهیه می‌کند تا به ترسیم دقیقی دست پیدا کند و خواسته‌های شهروندان برآورده شود.

اسماعیلی‌احمدی افزود: مذاکرات، خواسته‌ها و انتظارات مدیریت شهری به مشاور طرح تفصیلی زرین‌شهر منتقل شده است.

وی گفت: انتظار مدیریت شهری از مشاور طرح تفصیلی آن است که در ضوابط طرح بندهایی آورده شود تا علاوه بر تعیین تکلیف تمام قطعات زمین به لحاظ کاربری، تراکم ساختمانی و گذربندی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری نیز مشخص شود تا به عنوان یک سند در دستور کار شهرداری قرار گیرد و برای شهر و شهروندان آورده لازم را داشته باشد.

کد خبر 665165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.