جنگ الکویت و الدحیل برای صدرنشینی / بازی مهم شهیدشاملی در روز استراحت سپاهان

روز سوم بازی‌های مرحله گروهی جام باشگاه‌های هندبال ۲۰۲۳ آسیا، امروز با انجام پنج دیدار پیگیری می‌شود که دو تیم برای صدرنشینی و دو تیم برای افزایش شانس صعود به نیمه‌نهایی رودرروی هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از گذشت دو روز از مرحله گروهی بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا (سال ۲۰۲۳) که از روز پنجشنبه یازدهم خردادماه ۱۴۰۲ در ایران و به‌میزبانی استان اصفهان آغاز شد، امروز _شنبه سیزدهم خردادماه_ بازی‌های سوم گروه‌های اول و دوم انجام خواهد شد و از ساعت ۱۰ تا ۱۸ شاهد پنج بازی متوالی خواهیم بود.

روز گذشته اتفاقات تلخ و جذابی در سالن ۲۵ آبان مجموعه ورزشی نقش‌جهان رقم خورد؛ در گروه دوم، نخستین تساوی این رقابت‌ها به‌ثبت رسید، نیروی زمینی شهید شاملی ایران نخستین باخت خود را پس از یک‌برد متحمل شد و سپاهان دیگر نماینده کشورمان شکست مقابل الریان قطر را مقابل دیدگان هواداران پرشور زن و مرد خود، با پیروزی برابر الکاظمه کویت جبران کرد.

جنگ الکویت و الدحیل برای صدرنشینی/ بازی مهم شهیدشاملی در روز استراحت سپاهان

با توجه به نتایجی که در بازی‌های روز دوم به‌وجود آمد، الکاظمه کویت با دو امتیاز و تفاضل‌گل بهتر در صدر جدول گروه اول قرار دارد، نماینده عمان که نخستین بازی خود را به‌نمایش گذاشت در رده دوم ایستاده است؛ الریان قطر با یک بازی کمتر جایگاه سوم را در اختیار دارد و سپاهان به‌عنوان چهارمین تیم دو امتیازی چهارم است و همچنین تی‌اسپورت هند بدون امتیاز در قعر جدول قرار دارد.

در گروه دوم، الکویت کویت که هر دو بازی خود را تاکنون برنده شده چهار امتیازی و به‌تنهایی صدرنشین است؛ الدحیل قطر که شکست غیرقابل پیش‌بینی مقابل النجمه بحرین داشت دوم است و النجمه که برای ماندن در جدول به پیروزی نیاز داشت در جایگاه سوم قرار گرفته؛ نیروی زمینی شهید شاملی ایران با یک برد و یک شکست چهارم است و تیم‌های جونیور کلاب چین و تاشکند ازبکستان با یک امتیاز در انتهای جدول حضور دارند.

امروز از میان پنج بازی که انجام می‌شود، نماینده هند و الریان قطر از گروه اول نخستین بازی را انجام خواهند داد. سپس در گروه دوم تاشکند ازبکستان به استقبال نیروی زمینی شهید شاملی می‌رود؛ النجمه بحرین و جونیور کلاب چین از گروه دوم بازی سوم را پشت سر خواهند گذاشت. الکاظمه کویت و نماینده عمان آخرین بازی گروه اول را برگزار خواهند کرد و در بازی پایانی هم الکویت کویت از گروه دوم بازی حیثیتی با الدحیل قطر انجام می‌دهد.

تی‌اسپورت کلاب هند - الریان قطر

بازی‌های روز سوم با مصاف تیم جوان و کم‌تجربه تی‌اسپورت کلاب هند مقابل نماینده قدرتمند قطر یعنی الریان از ساعت ۱۰ آغاز می‌شود؛ هندی‌ها همان‌طور که گفته شد بدون ملی‌پوشان خودشان و با چندین بازیکن جوان پای به اصفهان گذاشته‌اند و اگر چهار بازیکن ایرانی در این تیم نبودند چه‌بسا با شکست‌های سنگین‌تری از دو بازی قبلی بیرون می‌آمدند. آن‌ها بدون امتیاز هستند و پس از دریافت ۷۸ گل در دو بازی قبلی، مشخصاً برای شکست آبرومندانه مقابل الریان خواهند ایستاد.

جنگ الکویت و الدحیل برای صدرنشینی/ بازی مهم شهیدشاملی در روز استراحت سپاهان

الریان قطر اما شرایط کاملاً متفاوتی با نماینده هند دارد؛ قطری‌ها که همیشه در هندبال تیم‌های قدرتمند و مدعی داشته‌اند امید زیادی دارند تا الریان بتواند از مرحله گروهی صعود کند و تا فینال پیش رود. الریان پس از پیروزی مهم و ارزشمند مقابل سپاهان در روز اول، روز گذشته استراحت داشت و امروز برای تثبیت صدرنشینی و راحت کردن کار صعود، باید بازی احتمالاً آسان و بی‌دردسری را مقابل تی‌اسپورت هند به‌نمایش بگذارد تا برای بازی در مرحله نیمه‌نهایی آماده شود.

تاشکند ازبکستان - نیروی زمینی شهید شاملی ایران

تاشکند ازبکستان از ساعت ۱۲ به‌مصاف نیروی زمینی شهید شاملی ایران می‌رود؛ ازبکستانی‌ها نیز دومین تیم ضعیف بازی‌های جام باشگاه‌های هندبال آسیا طی دو روز اخیر بوده‌اند و پس از اینکه ۳۹ بر ۲۶ به الدحیل باختند، در بازی دوم از پس جونیور کلاب چین برنیامدند و بازی با تساوی ۲۵ بر ۲۵ به پایان رسید. تاشکندی‌ها با بدترین تفاضل گل در جایگاه ششم گروه دوم قرار دارند و از همین حالا یکی از تیم‌های حذف‌شده به‌شمار می‌روند.

جنگ الکویت و الدحیل برای صدرنشینی/ بازی مهم شهیدشاملی در روز استراحت سپاهان

نیروی زمینی شهیدشاملی ایران یکی از امیدهای ما برای رفتن روی سکو لقب گرفته است؛ نیروی زمینی بازی اول خود مقابل جونیور کلاب چین را نسبتاً خوب استارت زد و پس از پیروزی در آن دیدار، نتوانست در بازی دوم مقابل الکویت کویت، مدافع عنوان قهرمانی کاری از پیش ببرد و با تحمل شکست ۴۰ بر ۳۰، دو امتیازی باقی ماند. تیم شهید شاملی برای صعود به نیمه‌نهایی در حال حاضر راهی جز غلبه‌بر تاشکند ازبکستان ندارد و اگر شاگردان مسعود ظهرابی با تمرکز وارد سالن شوند، می‌توانند دو امتیاز دیگر به ارمغان بیاورند.

النجمه بحرین - جونیور کلاب چین

یکی دیگر از بازی‌هایی که نتیجه آن از همین حالا مشخص است مصاف النجمه بحرین با جونیور کلاب چین خواهد بود؛ النجمه بحرین در روز اول بازی سخت و نزدیکی با الکویت کویت داشت و با وجود نمایش بسیار خوب، ۳۸ بر ۳۶ نتیجه را واگذار کرد و در آستانه از دست دادن شانس صعود قرار گرفت اما در بازی دوم و علی‌رغم عملکرد بد در نیمه‌اول، در نیمه‌دوم به جام برگشت و با پیروزی مهم ۲۸ بر ۲۶ مقابل الدحیل، حالا برای صعود به نیمه‌نهایی شانس بیشتری نسبت به الدحیل و نیروی زمینی دارد.

جنگ الکویت و الدحیل برای صدرنشینی/ بازی مهم شهیدشاملی در روز استراحت سپاهان

همان‌قدر که النجمه تیم خوب و یک‌پارچه‌ای به‌شمار می‌رود، تیم جونیور کلاب چین جوان است؛ چینی‌ها در دو بازی اخیر خیلی حرفه‌ای و بدون ترس بازی کرده‌اند اما در لحظات پایانی نمی‌توانند به هدفشان برسند. جونیور چین مقابل شهید شاملی با اختلاف هفت‌گل شکست خورد و در مصاف با تاشکند ازبکستان برخلاف شانس بالای پیروزی، در واپسین لحظات برد را با تساوی عوض کرد و حالا باید برای بهترین جایگاه در مرحله گروهی تلاش کند.

الکاظمه کویت - نماینده عمان

الکاظمه کویت و نماینده عمان از ساعت ۱۴ دومین و آخرین بازی گروه اول را به‌انجام می‌رسانند؛ امروز سپاهان در استراحت است و نماینده عمان برای برگزاری دومین بازی وارد زمین می‌شود؛ الکاظمه در مصاف نخست خود جونیور کلاب چین را از پیش‌رو برداشت اما شادی‌اش به روز دوم نکشید؛ الکاظمه در یک جدال نفس‌گیر و سرنوشت‌ساز مقابل سپاهان، اسیر جو سالن و تماشاگران شد تا در نهایت ۳۰ بر ۲۸ شکست را قبول کند و البته هنوز هم شانس صعود به جمع چهار تیم برتر را دارد.

جنگ الکویت و الدحیل برای صدرنشینی/ بازی مهم شهیدشاملی در روز استراحت سپاهان

نماینده عمان هم پس از استراحت در بازی افتتاحیه، صبح روز گذشته مقابل تی‌اسپورت کلاب هند قرار گرفت و با کم‌ترین مشکل به دو امتیاز اول رسید؛ نماینده عمان که شانس زیادی برای صعود به نیمه‌نهایی ندارد باید مقابل الکاظمه بایستد که از شکست در بازی روز گذشته شدیداً ناراحت است. چنانچه نماینده عمان مقابل الکاظمه شکست بخورد، سپاهان در بازی آخر محکوم به پیروزی پرگل خواهد بود و اگر عمان برنده شود کار شاگردان وسلین وویوویچ مقداری راحت خواهد شد.

الکویت کویت - الدحیل قطر

اما بازی پایانی روز سوم مرحله گروهی جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا بهترین دیدار امروز خواهد بود؛ دو تیمی مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند که هدفشان نه صعود از گروه و نه صدرنشینی، بلکه قهرمانی است. الکویت هر دو بازی خود را مقابل النجمه و شهیدشاملی به بهترین شکل ممکن پیروز شد و در صورت برتری مقابل الدحیل قطر، نخستین تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی لقب خواهد گرفت‌. الکویت دوره قبل قهرمان شده و می‌خواهد از عنوان خود دفاع کند.

جنگ الکویت و الدحیل برای صدرنشینی/ بازی مهم شهیدشاملی در روز استراحت سپاهان

الدحیل نیز با وجود پیروزی بدون مشکل و با اختلاف در بازی افتتاحیه مقابل تاشکند ازبکستان که ۱۳ گل فاصله بین دو تیم بود، به‌علت دست‌کم گرفتن تیم حریف به النجمه بحرین باخت؛ الدحیلی‌ها نیمه اول را مقابل النجمه پیروز شدند اما در نیمه دوم ورق برگشت تا به‌جای دو تیم چهار امتیازی، سه تیم دو امتیازی شانه‌به‌شانه هم برای صعود بجنگند. گروه دوم، گروه مرگ است و به‌طور قطع دو تیمی که شایستگی دارند به به نیمه‌نهایی خواهند رسید.

کد خبر 664992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.