دیدار امیرعبداللهیان و همتای عربستانی در حاشیه نشست بریکس

«حسین امیرعبداللهیان» و «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان امروز _جمعه دوازدهم خردادماه_ در کیپ‌تاون آفریقای جنوبی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان که برای شرکت در نشست وزرای خارجه بریکس و کشورهای دوست بریکس در کیپ تاون آفریقای جنوبی حضور دارد در ادامه رایزنی‌ها با مقامات شرکت کننده در این نشست با «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این دومین دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان سعودی بعد از احیای روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی است. وزرای خارجه دو کشور ۱۷ فروردین ماه و بعد از توافق دو کشور برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با یکدیگر در پکن دیدار و بیانیه مشترکی صادر کردند. ایران و عربستان سعودی بعد از هفت سال و سه ماه قطعی روابط ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ در شهر پکن در خصوص از سرگیری مناسبات دیپلماتیک توافق کردند.

وی در دو روز اخیر با وزرای خارجه آفریقای جنوبی، امارات عربی متحده و روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

نشست وزرای خارجه کشورهای گروه بریکس و دوستان بریکس امروز در کیپ تاون آفریقای جنوبی برگزار شد. وزرای خارجه و مقامات عالیرتبه کشورهای آفریقای جنوبی، ایران، برزیل، روسیه، هند، چین، آرژانتین، بنگلادش، کومور، کوبا، بروندی، کنگو، مصر، گابن، گینه بیسائو، اندونزی، قزاقستان، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و اروگوئه در این نشست شرکت کردند.

منبع: فارس

کد خبر 664966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.