اجرای طرح نوین آبیاری فضای سبز در دستور کار است

شهردار ورزنه گفت: به منظور کنترل و حفظ منابع آب، کاشت گونه‌های مقاوم در مقابل کم‌آبی در فضای سبز و اجرای طرح نوین آبیاری در دستور کار است.

حامد اخگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شفافیت در تخصیص ارزش افزوده وجود ندارد و این موضوع موجب شده است تا برنامه‌ریزی درستی در اجرای پروژه‌ها نداشته باشیم که یک معضل اساسی است.

وی افزود: دولت باید از شهرداری‌ها بیشتر حمایت کند، زیرا در حال حاضر ۷۰ درصد جمعیت کشور شهرنشین هستند؛ در واقع شهرداری‌ها خط مقدم دولت هستند و باید حمایت شوند تا کارها به‌خوبی پیش برود.

شهردار ورزنه خاطرنشان کرد: سال گذشته اقدامات خوبی از قبیل تحویل ماشین‌آلات و تخصیص قیر یارانه‌ای انجام شد، اما ناکافی بود. امید می‌رود سال جاری دولت حمایت‌های بیشتری داشته باشد، زیرا حجم خدمات شهرداری‌ها بالا است.

اخگر تصریح کرد: مهم‌ترین پروژه‌های در دست اجرای شهرداری ورزنه تکمیل پارک شهر، باغ بانوان، آسفالت معابر و بلوارهای اصلی و فرعی سطح شهر، سنگ‌فرش کوچه مسجد جامع حدفاصل دروازه دیزی، جدول‌گذاری ورودی شهر به مساحت ۲.۵ کیلومتر، احداث بازارچه سنتی و مشاغل سنتی در بافت قدیم شهر است.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری در حوزه زیباسازی اضافه کرد: منظر منازل فرسوده را جداسازی و تلاش کردیم با احداث پارک‌های محلی به زیبایی شهر بیفزاییم.

شهردار ورزنه تاکید کرد: شهر ورزنه ۴۷۰ هکتار محدوده شهری دارد که ۳۰ هکتار آن فضای سبز شهری است، با توجه به جمعیت ۱۳ هزار نفری شهر سرانه فضای سبز برای هر شهروند ۲۰ مترمربع است.

اخگر با بیان اینکه آبیاری فضای سبز از محل دو چاه انجام می‌شود، گفت: به منظور کنترل و حفظ منابع آب، کاشت گونه‌های مقاوم در مقابل کم‌آبی در فضای سبز و اجرای طرح نوین آبیاری در دستور کار است.

وی افزود: با توجه به وجود سیستم فاضلاب شهری در شهر ورزنه با انعقاد قرارداد با اداره آبفای شهر برای تخصیص پساب ورود کردیم که امیدواریم به نتیجه برسد.

کد خبر 664964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.