این کشورها بالاترین میزان اشتغال را دارند

کشورهای سوئیس، ایسلند، هلند، ژاپن، آلمان و سوئد، بالاترین میزان اشتغال جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیکاری یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی کشورهای دنیا است و این کلمه، سناریوی اقتصادی یک کشور را تا حد زیادی توصیف می‌کند. نرخ اشتغال یکی از مهم‌ترین متغیرهای مؤثر بر توسعه اقتصادی یک کشور و معیاری برای سنجش رفاه کلی آن به‌شمار می‌رود. در بسیاری از کشورهای جهان، شهروندان با وجود تلاش‌های زیاد خود قادر به یافتن کار نیستند، اما کشورهای اروپای شمالی و غربی، بیشترین نرخ اشتغال را به خود اختصاص داده‌اند. سوئیس با نرخ اشتغال ۸۰ درصد در جایگاه اول این فهرست و پس از آن هلند و ایسلند به ترتیب با ۷۷.۸ و ۷۷.۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. یکی از حقایق دیگر در مورد کار این است که نرخ اشتغال جهان برای افراد ۲۵ تا ۵۴ ساله به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از افراد ۱۵ تا ۲۴ سال است. در ادامه به معرفی کشورهایی که بالاترین میزان اشتغال را در دنیا دارند، می‌پردازیم:

سوئیس

سوئیس بالاترین نرخ اشتغال بزرگسالان را دارد. اگرچه حداکثر افراد از دوشنبه تا جمعه، ۴۰ ساعت در هفته کار می‌کنند، اغلب کارگران می‌توانند تا ۴۵ ساعت در هفته نیز کار کنند. هر کارمند سوئیسی، حداقل چهار هفته در سال از مرخصی با حقوق برخوردار است و افراد جوان زیر ۲۰ سال، پنج هفته مرخصی سالانه دریافت می‌کنند. در سوئیس، بی‌خانمانی کمتر از سایر کشورهای غربی در بین شهروندان مشهود است. نرخ بیکاری این کشور در ماه آوریل ۲۰۲۳، دو درصد و مشابه ماه قبل بود. تعداد افراد بیکار این کشور نیز با کاهش ۲۲۲۱ عددی به ۹۰۵۳۴ نفر رسید. همچنین میزان بیکاری جوانان، با ارزیابی افراد جویای کار بین ۱۵ تا ۲۴ سال، در ماه آوریل به ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرد و تعداد جوانان بیکار با ۶.۱ درصد کاهش به ۷۷۲۶ نفر رسید.

این کشورها بالاترین میزان اشتغال را دارند

ایسلند

ایسلند در جایگاه پرمشغله‌ترین کشورهای جهان قرار دارد. از آنجا که نرخ اشتغال، نشان‌دهنده میزان سلامت اقتصادی یک کشور است، ایسلند شادترین کشور دنیا محسوب می‌شود. این سرزمین یخی، بیشترین نرخ اشتغال و کمترین میزان بیکاری را به خود اختصاص می‌دهد. در این کشور هیچ‌گونه تبعیضی برای کار کردن مردان و زنان وجود ندارد، به‌طوری که ۷۹ درصد از جمعیت زنان و ۸۵ درصد از جمعیت مردان مشغول کار هستند. ایسلند، کمترین میزان بیکاری را در سطح جهان دارد. در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، افراد شاغل در این کشور، به طور متوسط ۳۵.۶ ساعت در هفته کار می‌کردند. همچنین از نظر معیار کلیدی انعطاف‌پذیری بازار کار، ایسلند از میانگین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، بهتر عمل کرده است و به کمیت شغلی، کیفیت شغلی و فراگیری کار، اهمیت زیادی می‌دهد.با توجه به جدیدترین آمار، این کشور توانسته است رتبه دوم کشورهای جهان را برای متوسط حقوق و جایگاه سوم را برای فاکتور شادی از آن خود کند. ایسلند دارای نرخ اشتغال بسیار بالای ۸۱.۶ درصد است و با توجه به اینکه بیکاری، عامل اصلی فقر، استرس و مسائل اجتماعی است، این موضوع یک عامل مهم برای رفاه شهروندان است.

هلند

نرخ اشتغال در هلند در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به اوج خود یعنی ۸۱.۶۰ درصد رسیده است. این کشور که بیشترین نرخ اشتغال را در دنیا از آن خود کرده است، فرصت‌های شغلی زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند و اقتصاد هلند، یکی از باثبات‌ترین اقتصادها در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. در ماه نوامبر ۲۰۲۱، نیروی کار شاغل هلند به ۹.۲ میلیون نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته، روند افزایشی داشت. همچنین نرخ اشتغال افراد ۱۵ تا ۲۴ سال در کشور هلند در ماه دسامبر ۲۰۲۲، به بالاترین رکورد یعنی ۷۵.۵۰ درصد رسید. در این کشور، مردان حدود ۴.۷۵ میلیون نفر از جمعیت شاغل و زنان بقیه آن را تشکیل می‌دهند. بر اساس این نظرسنجی، رشته‌های اجتماعی-فرهنگی و استخدام مالی-اداری، بیشترین میزان محبوبیت را در بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی داشته و محبوب‌ترین شغل در بین مردان دارای تحصیلات عالی، سمت مدیر عامل بوده است.

این کشورها بالاترین میزان اشتغال را دارند

ژاپن

کشور ژاپن به خاطر نیروی کاری تحصیل‌کرده و کارآمد در دنیا شناخته شده است و برای نرخ پایین بیکاری و بهره‌وری بالا شهرت دارد. در مقایسه با سایر کشورهای بزرگ صنعتی و در حال رشد، ژاپن یکی از کشورهای برتر در زمینه متغیرهای بحرانی اقتصادی با نرخ بیکاری کم محسوب می‌شود. در سال ۲۰۲۰، متوسط دستمزد ماهانه برای کارگران تمام وقت در ژاپن حدود ۳۰۷.۷ هزار ین بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۱، افزایش بیش از ۱۱ هزار ین داشت. نیروی کاری این کشور در ماه ژانویه ۲۰۲۳ به ۶۲.۲ درصد و نرخ اشتغال به ۶۰.۷ درصد کاهش پیدا کرد. نرخ بیکاری ژاپن نیز ۲.۴ درصد و نرخ بیکاری جوانان ۴.۵ درصد بوده است. میزان اشتغال زنان در این کشور بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ از ۴۷ درصد به ۵۳ درصد رسیده، در حالی که نرخ اشتغال مردان در سال ۲۰۲۲ به ۶۹.۴ درصد رسیده است.

آلمان

آلمان در سال ۲۰۲۰، حدود ۴۱.۷۴ میلیون کارمند داشت. در این کشور، کارفرمایان به دنبال کارگران با انگیزه و واجد شرایط هستند و برایشان اهمیتی ندارد که این افراد از کدام کشور آمده‌اند. بنابراین مهاجرانی که به دنبال کار در استارتاپ‌های فناوری اطلاعات یا بخش‌های دیجیتال هستند، در آلمان شانس بیشتری برای کار دارند. همچنین بازار کار این کشور، فرصت‌های خوبی را برای کارگران آموزش‌دیده، افراد واجد شرایط، مشاغل پرتقاضا و متقاضیان بین‌المللی فراهم می‌کند. اقتصاد آلمان در حال رونق است و صنایع مختلف به‌شدت به نیروی کار نیاز دارند. نرخ بیکاری این کشور در ماه می ۲۰۲۳ حدود ۵.۶ درصد ثابت ماند و تعداد بیکاران نسبت به سال قبل، ۲۸۵ هزار نفر افزایش داشت.

این کشورها بالاترین میزان اشتغال را دارند

سوئد

با وجود داشتن یکی از بالاترین نرخ‌های اشتغال زنان در جهان، مردان در سوئد همچنان با شانس بالاتری نسبت به زنان مشغول کار هستند. نرخ بیکاری سوئد در ماه آوریل ۲۰۲۳ به ۷.۵ درصد کاهش پیدا کرد که نسبت به ۸.۲ درصد در ماه مشابه سال گذشته، روند کاهشی داشته است. همچنین تعداد بیکاران این کشور با کاهش ۳۵ هزار نفری نسبت به سال قبل به ۴۲۳ هزار نفر رسید، در حالی که تعداد افراد شاغل با افزایش ۸۳ هزار نفری به ۵.۲ میلیون نفر رسید. در نتیجه نرخ اشتغال در سوئد با افزایش ۰.۷ درصدی به ۶۹.۲ درصد و میزان مشارکت نیروی کار با رشد ۰.۲ درصد به ۷۴.۸ درصد رسید. همچنین با تعدیل فصلی، نرخ بیکاری این کشور در ماه آوریل ۷.۲ درصد بود.

کد خبر 664958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.