امکان ایجاد پیاده‌راه‌ جدید در اراک بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک گفت: امکان ایجاد پیاده‌راه جدید در محدوده خیابان محسنی تا میدان شورا در دست بررسی است.

علی‌اصغر غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: معضل ترافیک محدوده مرکزی شهر اراک به‌ویژه در محدوده بازار (از ابتدای خیابان محسنی تا میدان شورا) از مباحث مهمی است که در کمیته فنی شورای ترافیک مورد بحث و مطالعه قرار گرفته است، حتی مشاور روش‌های مختلفی را پیشنهاد داده و در نرم‌افزار مدل‌سازی کرده است.

وی افزود: یکی از مباحث اصلی مطرح در کمیته فنی شورای ترافیک این است که طول مسیر پیاده‌راه حدفاصل ابتدای خیابان محسنی تا حوالی میدان شورا کاهش پیدا کند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و ترافیک شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: از دیگر موارد مطرح شده می‌توان به پیش‌بینی خط ویژه اتوبوس در خیابان محسنی و یک‌طرفه یا دوطرفه کردن بعضی معابر مرتبط با این محدوده اشاره کرد که باید مدنظر قرار گیرد تا با اجرای این طرح در ترددهای خودرویی شهروندان مشکلی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مقرر شده است که این محدوده به پیاده‌راه تبدیل شود اما باید گردش اتوبوس‌ها و ایجاد خط ویژه اتوبوس، ایستگاه تاکسی‌ها، مسیر خودروهای شخصی در این محدوده شهر مورد بازدید میدانی و مطالعه کارشناسی قرار گیرد و پس از آن نتایج به کمیته فنی و شورای ترافیک ارائه شود و در صورت تصویب طرح، تا قبل از فرارسیدن مهرماه اجرایی شود.

غفاری تاکید کرد: ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در اولویت دوم برنامه‌های انسان‌محور در ترافیک شهری اراک قرار دارد اما در حال حاضر تمرکز ما روی بررسی همه‌جانبه مسیرهای پیاده‌راه در شهر است.

کد خبر 664949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.