اجرای طرح تقاطع‌های شهری ادامه خواهد داشت

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک گفت: زمانی که ساخت یک تقاطع بنا بر قرارداد در برنامه کاری شهرداری قرار می‌گیرد، نمی‌توان به‌راحتی آن را متوقف کرد؛ لذا چنانچه اعضای شورای اسلامی شهر به این نتیجه برسند که طرح را متوقف کنند، این موضوع باید به‌صورت کتبی به شهرداری ابلاغ شود.

حجت‌الله مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ملاک عمل شهرداری طرح جامع شهر است، اظهار کرد: پروژه‌های شهری بر اساس طرح جامع اجرا می‌شود که در مرتبه بالاتری نسبت به طرح جامع ترافیک قرار دارد و تمام تقاطع‌ها در آن منظور شده است.

وی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک مکمل طرح جامع شهر است، افزود: بررسی احداث تقاطع‌های شهری پیش‌تر هم در طرح جامع لحاظ شده بود، از همین‌رو قرارداد این پروژه‌ها را نزدیک به سه سال پیش با قرارگاه خاتم منعقد کردیم.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری اراک خاطرنشان کرد: تمام تقاطع‌های شهری هم در طرح جامع شهر و هم در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک لحاظ شده است، اما طبق بررسی‌های انجام شده در شورای اسلامی شهر، نظراتی وجود دارد مبتنی بر این که در حال حاضر اجرای بعضی از این پروژه‌ها در اولویت نیست و لازم است به تأخیر بیفتد، در صورتی که ما طبق قراردادی که داریم باید به کار خود ادامه دهیم.

مرادی تصریح کرد: شهرداری برابر قراردادی که با شرکت مجری منعقد کرده، موظف است کار را ادامه دهد، مگر اینکه از طرف یک مرجع قانونی دستور کتبی مبتنی بر توقف کار برای ما صادر شود، در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی به ما ایراد وارد کرده‌اند که چرا با وجود قرارداد کار اجرایی پروژه انجام نشده است که البته علت آن کامل نبودن مطالعات بود.

وی گفت: زمانی که ساخت یک تقاطع در قرارداد قید شده است، اجرای آن برنامه‌ای لازم‌الاجرا برای شهرداری محسوب می‌شود و نمی‌توان به این راحتی آن را متوقف کرد؛ لذا چنانچه اعضای شورای اسلامی شهر به این نتیجه برسند که کار را متوقف کنند، این موضوع باید به‌صورت کتبی به شهرداری اعلام شود.

کد خبر 664947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.