کاشت ۱۵۳ هزار گلدان گل در فضای سبز منطقه ۵ اصفهان

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: تا پایان فصل گل‌کاری ۱۵۳ هزار و ۷۰۰ گلدان گل در سطح این منطقه کاشته می‌شود.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در راستای کاشت گیاهان با نیاز آبی کم، بهبود سیما و منظر شهری و مصرف بهینه آب، کاشت بوته گل‌هایی همچون تاج خروس زینتی، مریم گلی، رعنازیبا، اطلسی، مروارید، مارگریت، رز نسترن و کروسیس در سطح منطقه پنج شهرداری اصفهان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه استفاده از گیاهان پوششی می‌تواند به اصلاح الگوی مصرف آب در فضای سبز کمک کند، افزود: اجرای این طرح با رعایت اصول کیفی و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال در حال انجام است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون ۷۶۸۹ متر مربع از باغچه‌ها سطح منطقه زیر کشت این گل‌ها رفته و مابقی کاشت گل در باغچه‌ها در دستور کار است، خاطرنشان کرد: تا پایان فصل گل‌کاری ۱۵۳ هزار و ۷۰۰ گلدان گل در سطح منطقه کاشته می‌شود.

وی با اشاره به کاشت گونه‌های کم‌آب در راستای توسعه فضای سبز شهری اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری اصلاح الگوی کاشت و به‌کار بردن گونه‌های گیاهی مقاوم به کم‌آبی در دستور کار قرار گرفت که در این راستا اقدامات خوبی در سطح منطقه پنج شهرداری اصفهان انجام شده است.

وی افزود: اصلاح الگوی کاشت و در نظر گرفتن تدابیر لازم برای جلوگیری از مشکلات ناشی از کم‌آبی، از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری به‌شمار می‌رود.

کارگر تصریح کرد: با توجه به تنوع بالای گیاهان و گل‌های اراضی و امکان دست‌یابی به گونه‌های با نیاز آبی کم، می‌توان با انتخاب گیاهان سازگار با هر منطقه و مقاوم به انواع متفاوت تنش‌های محیطی، در افزایش کارایی مصرف آب در فضای سبز نقش ایفا کرد.

کد خبر 664927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.