ناوگان اتوبوسرانی رشت تا ۱۰۰ دستگاه افزایش پیدا می‌کند

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت گفت: افزایش ناوگان اتوبوسرانی این شهر تا ۱۰۰ دستگاه، امسال در دستور کار قرار دارد.

مسعود عباس‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در زمان آغاز به‌کار دوره ششم شورای اسلامی شهر رشت، در ناوگان اتوبوسرانی این شهر ۲۱ دستگاه اتوبوس وجود داشت که سه دستگاه آن غیرفعال بود.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ با پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری و جذب اعتبارات دولتی از وزارت کشور ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی رشت اختصاص داده شد، افزود: ۲۵ درصد بودجه مورد نیاز خرید اتوبوس‌ها توسط شهرداری رشت و ۷۵ درصد نیز توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تأمین شده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: شهرداری برای خرید اتوبوس‌ها ۳۷ میلیارد ۵۰۰ ملیون تومان پرداخت کرده است اما سال گذشته از ۳۰ دستگاه اتوبوس تنها ۱۱ دستگاه از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تحویل شهرداری رشت شد و انتظار می‌رود دولت نیز در تحویل ۱۹ دستگاه اتوبوس باقی‌مانده به تعهدات خود عمل کند.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته، حدود ۶۰ دستگاه اتوبوس شهری به دلیل نقص فنی در پارکینگ شهرداری متوقف شده است که فرایند امضای قرارداد آن با یک تیم متخصص و تعمیرکار برای اورهال کردن اتوبوس‌ها و بازگرداندن آن به چرخه حمل‌ونقل شهری در حال انجام است.

عباس‌نژاد با بیان اینکه اسفندماه سال گذشته قرارداد مشارکت در ساخت ۱۰۳ ایستگاه اتوبوس به روش BOT با حجم سرمایه‌گذاری معادل ۱۱ میلیارد تومان بین شهرداری رشت و سرمایه‌گذار بخش خصوصی منعقد شده است که در مدت یک سال عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: در سال جاری افزایش ناوگان اتوبوسرانی این شهر تا ۱۰۰ دستگاه در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار دارد اما با توجه به اینکه سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری رشت، قادر به تأمین و نگهداری این تعداد از اتوبوس‌ها نیست، باید تعداد قابل توجهی از آن طی فرایندی اداری، برون‌سپاری شود.

به گزارش ایمنا، شهر رشت مرکز استان گیلان با بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که در طول شبانه‌روز این جمعیت به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

کد خبر 664891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.