النجمه در سودای بازگشت به جدول/ نخستین بازی نماینده عمان در روز دوم رقابت‌ها

امروز در بازی‌های دوم مرحله‌گروهی جام باشگاه‌های هندبال ۲۰۲۳ آسیا، سه بازی انجام می‌شود که تیم‌های ایرانی در هیچ‌سمتی از آن قرار ندارند اما نتایج آن می‌تواند بر جایگاه‌شان تاثیر بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز دوم بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا (سال ۲۰۲۳) به‌میزبانی کشور ایران و استان اصفهان امروز _جمعه دوازدهم خردادماه ۱۴۰۲_ در سالن ۲۵ آبان مجموعه‌ورزشی نقش‌جهان با انجام پنج بازی از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر در حضور تماشاگران خانم و آقا پیگیری خواهد شد.

مهم‌ترین بازی‌های امروز قاعدتاً تقابل نیروی‌زمینی شهیدشاملی کازرون برابر الکویت است که ساعت ۱۴ آغاز می‌شود و ساعت ۱۸ نیز دیگر نماینده ایران یعنی سپاهان که میزبان رقابت‌های آسیایی است به‌مصاف الکویت کویت می‌رود. آن‌هم در شرایطی که سپاهان در نخستین بازی‌اش تن به شکست داده و باید امروز به پیروزی برسد.

النجمه در سودای بازگشت به جدول/ نخستین بازی نماینده عمان در روز دوم رقابت‌ها

اما در سه‌بازی دیگر که روی کاغذ حساس به‌شمار نمی‌روند. ابتدا در بازی نخست روز دوم، از ساعت ۱۰ صبح نماینده عمان با نماینده هند دیدار می‌کند، سپس جونیور چین راس ساعت ۱۲ ظهر به‌استقبال تاشکند ازبکستان خواهد رفت و الدحیل قطر نیز ساعت ۱۶ عصر با النجمه بحرین به رقابت می‌پردازد.

نماینده عمان - نماینده هندوستان

روز دوم مرحله گروهی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا با تقابل تیم‌های نماینده عمان و تی‌اسپورت کلاب هند آغاز می‌شود؛ جدالی که از ساعت ۱۰ صبح استارت خواهد خورد و یک تفاوت ویژه با سایر بازی‌های روز اول دارد. آن‌هم این است که نماینده عمان به‌علت پنج‌تیمی بودن گروه اول، اولین بازی خود را در این تورنمنت انجام خواهد داد و بدین ترتیب می‌تواند رسماً وارد جدول مسابقات شود.

البته که تی‌اسپورت کلاب هند روز گذشته از ساعت ۱۲ در برابر الکاظمه کویت ایستاد و متحمل شکست سنگین و عجیب ۴۳ بر ۲۰ شد. البته که طبق گفته مهدی بیجاری یکی از بازیکنان ایرانی هندی‌ها، این تیم بدون یک مربی و پنج ملی‌پوش و با تعداد قابل‌توجهی از بازیکنان جوان پای به اصفهان گذاشته؛ ضمن اینکه در این سفر لباس‌ها و توپ‌های این کاروان نیز گم شده است.

النجمه در سودای بازگشت به جدول/ نخستین بازی نماینده عمان در روز دوم رقابت‌ها

باتوجه به شکست نماینده هند در بازی اول، آن‌ها چنانچه امروز هم شکست بخورند به‌احتمال فراوان جایگاه پنجمی‌شان قطعی می‌شود؛ الکاظمه کویت، الریان قطر و سپاهان ایران تیم‌های اول تا سوم گروه نخست هستند و پیش‌بینی می‌شود دو تیم صعودکننده به مرحله بعدی از بین این سه‌تیم باشد اما به‌هرحال باتوجه به حساسیت مسابقات، نتایج هرکدام از بازی‌ها مهم و تعیین‌کننده خواهد بود.

جونیور کلاب چین - تاشکند ازبکستان

نخستین بازی روز دوم از گروه دوم جام باشگاه‌های هندبال ۲۰۲۳ آسیا را دو تیم جونیور کلاب یا همان باشگاه جوانان چین و تاشکند ازبکستان از ساعت ۱۲ ظهر برابر همدیگر انجام خواهند داد. جونیور کلاب چین که گفته می‌شود با تیم دوم و جوان‌تر خود در این مسابقات شرکت کرده، هم‌اکنون بدون‌امتیاز در جایگاه پنجم جدول گروه دوم قرار دارد و از قضا تاشکند ازبکستان نیز با یک‌باخت در جایگاه ششم ایستاده است.

روز گذشته بازی افتتاحیه بیست‌وپنجمین دوره جام باشگاه‌های هندبال مردان آسیا میان دو تیم تاشکند ازبکستان و الدحیل قطر برگزار شد که در پایان این الدحیل قطر بود که توانست به برتری پرگل و بی‌دردسر ۳۹ بر ۲۶ مقابل حریف ازبکستانی خود دست پیدا کند و این تیم را به‌علت تحمل سنگین‌ترین شکست بین تیم‌های گروه دوم به قعر جدول فرستاد.

النجمه در سودای بازگشت به جدول/ نخستین بازی نماینده عمان در روز دوم رقابت‌ها

اما در مصاف جونیور کلاب چین با نیروی‌زمینی شهیدشاملی کازرون دیگر نماینده کشورمان، چینی‌ها نمایش جسورانه‌ای از خود ارائه کردند اما باوجود پیشی‌گرفتن از شاگردان مسعود ظهرابی، کامبک خوردند و با اختلاف هفت‌گل نتیجه را به شهیدشاملی واگذار کردند تا آن‌ها نیز بدون‌امتیاز به استقبال بازی دوم بروند. از همین‌رو دیدار امروز دو تیم از اهمیت بالایی برایشان برخوردار است تا بتوانند خودشان را ثابت کنند.

الدحیل قطر - النجمه بحرین

مهم‌ترین تقابل از سه‌بازی فوق، مصاف الدحیل قطر و النجمه بحرین است؛ دو تیمی که روز نخست را به‌طور متفاوتی به پایان رساندند. الدحیل قطر با غلبه‌بر تاشکند ازبکستان در گروه دوم صدرنشین شد اما النجمه بازی پایاپای و میلی‌متری را به الکویت واگذار کرد. همین مسئله موجب شده تا النجمه که یکی از شانس‌های قهرمانی است در جایگاه چهارم قرار بگیرد.

درصورتی‌که النجمه امروز هم شکست بخورد باید با صعود به نیمه‌نهایی خداحافظی کند اما باتوجه به سرسخت بودن بحرینی‌ها، به‌احتمال فراوان باید منتظر پیروزی و بازگشت‌شان در جدول باشیم. النجمه مقابل کویت هم ۳۸ بر ۳۶ شکست خورد و اگر شانس به آن‌ها رو می‌کرد حتی می‌توانستد برنده از زمین بیرون بیایند.

النجمه در سودای بازگشت به جدول/ نخستین بازی نماینده عمان در روز دوم رقابت‌ها

به‌همین خاطر الدحیل قطر برای تثبیت صدرنشینی و النجمه بحرین برای زنده نگه‌داشتن شانس صعود از ساعت ۱۶ عصر در سالن ۲۵ آبان به‌مصاف هم خواهند رفت و می‌توانیم یکی از بازی‌های جذاب و دیدنی روز دوم را تماشا کنیم. گفتنی است النجمه دو دوره قبل قهرمان جام باشگاه‌های هندبال آسیا شده بود و نمی‌خواهد به‌عنوان یک تیم مدعی بدون رفتن روی سکو به کشور خود بازگردد.

کد خبر 664881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.