مدرسه‌سازی بی‌وقفه در حال انجام است

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان با بیان اینکه دیدگاه مجموعه خیران مبنی بر دائمی بودن جریان مدرسه‌سازی است، گفت: مدرسه‌سازی در اصفهان، بی‌وقفه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریدالدین عبدیزدان امروز _پنجشنبه یازدهم خردادماه_ در نشست خبری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان، اظهار کرد: امروز، مدرسه‌سازی به عنوان فرهنگ بین مردم جای گرفته است و خیران بسیاری در این امر همکاری دارند و بخش عمده موفقیت در جذب خیران و مشارکت آنها در حوزه مدرسه‌سازی را مدیون رسانه‌ها هستیم.

وی با اشاره به پیش قدم بودم افراد در تمام حوزه‌های مربوط به فعالیت‌های خیر و با بیان اینکه جریان مدرسه‌سازی به عنوان اقدامی تخصصی به اداره کل نوسازی مدارس محول شده است، افزود: مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان در سال ۱۳۷۸ تأسیس شد و هیئت مدیره این مجمع، ۹ عضو دارد. هفت عضو هیئت مدیره این مجمع، از خیران و دو عضو دیگر مدیرکل نوسازی مدارس و مدیرکل آموزش و پرورش استان است.

مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان اصفهان تصریح کرد: به‌رغم تمام افکار موجود در جامعه مبنی بر نداشتن نیاز به مدرسه و لزوم مشارکت خیران در سایر حوزه‌ها، دیدگاه مجموعه خیران مبنی بر دائمی بودن جریان مدرسه‌سازی است و به‌رغم تمام محدودیت‌های اقتصادی و تورم، جریان مدرسه‌سازی در استان اصفهان بدون وقفه و باانگیزه در حال انجام است.

وی با اشاره به کلنگ‌زنی سه واحد آموزشی جدید در شهرستان ورزنه در روز گذشته، ادامه داد: اقدامات و فعالیت‌های جدید با وجود مشکلات، بیانگر آماده بودن مردم برای مدرسه‌سازی و فعالیت‌های مرتبط با آن است و مفتخر هستیم اعلام کنیم در بین بیش از ۱۵۰۰ خیر مدرسه‌ساز که در استان اصفهان فعالیت دارند، ۲۰۰ نفر از آنها از بانوان هستند.

عبدیزدان با بیان اینکه مجامع مدرسه‌ساز شهرستان‌های استان نیز اتفاقات بسیار شاخصی را رقم زده‌اند، گفت: سعی بر این است که تا پایان سال جاری در تمام شهرستان‌های برخوردار از ظرفیت خوب خیران، مجامع خیران مدرسه‌ساز تشکیل شود.

وی با بیان اینکه شرایط اقتصادی امروز به گونه‌ای است که شاید خیران توان تقبل کردن تمام هزینه‌های احداث مدرسه را به طور کامل نداشته باشند، از همین رو، برای اجرای پروژه‌های چند خیری آمادگی داریم، خاطرنشان کرد: در صورتی که خیران بخواهند ملک یا زمینی برای مدرسه‌سازی اهدا کنند، مجمع خیران مدرسه‌ساز خارج از سیستم دولتی زمین یا ملک را دریافت می‌کند، آن را زیر نظر مالک به فروش می‌گذارد و با هزینه آن در مکان‌هایی که نیازمند تأسیس مدرسه هستند، اقدام به ساخت مدرسه می‌کند.

کد خبر 664823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.