چگونه مبلمان مناسب باغی انتخاب کنیم؟

هنگام خرید مبلمان برای باغ یکی از اصلی‌ترین مسائل‌ هارمونی ظاهری و رنگ منحصر به‌ فرد مبل دلخواه است.

انتخاب مبلمان باغی با رنگ مناسب این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید چیدمان فضای دلخواه خود را بهبود بخشید. با اهمیت به این که مبلمان باغ در موقعیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند، توجه به‌ مرغوبیت و انواع رنگ آن در هنگام انتخاب نیز موثر خواهد بود. در زمان انتخاب رنگ مناسب باید به ‌ماندگاری و دوام آن اهمیت زیادی بدهید؛ چراکه اصولا مبلمان باغی در محیطی باز قرار گرفته و از آن‌ها در شرایط آب و هوایی گوناگون استفاده خواهد شد.

برخی از متریال‌ های مبلمان ممکن است برای باغ اشتباه باشند.

متریال‌هایی که برای تولید مبلمان در باغ مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل اکالیپتوس، آلومینیوم و حصیر و... می‌شوند. هر متریالی ممکن است برای استفاده در بیرون از خانه بهترین گزینه باشند. به ‌عنوان مثال مبلمان حصیری برای باغ مناسب نخواهند بود؛ چراکه حصیر وزن زیادی ندارد و برای مکان‌هایی که باد زیادی می‌وزد توصیه نمی‌شود. همچنین مبلمان حصیری با مواد طبیعی خود در نواحی مرطوب از ماندگاری زیادی برخوردار نخواهند بود؛ اما اگر به ‌مبلمان حصیری برای استفاده در این مکان علاقه‌مند هستید، می‌توانید آن‌ها را از مواد مصنوعی تهیه کنید که ماندگاری زیادی دارند و در مقابل رطوبت از خود مقاومت نشان می‌دهند.

اما مبلمان فلزی دارای وزن زیادی هستند و برای ماندگاری بیشتر در آب و هوای بارانی می‌بایست از آن‌ها محافظت کرد تا دچار زنگ زدگی نشوند. پیش از انتخاب مبلمان برای باغ اطمینان یابید که متریال به ‌کار رفته شده در آن‌ها متناسب با شرایط آبو هوایی گوناگون است.

چگونه مبلمان مناسب باغی انتخاب کنیم؟

مهم ترین خصوصیات برای انتخاب مبلمان مناسب باغی

خصوصیات مبلمان‌هایی که در باغ‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند با مبلمان داخل منزل کاملا متفاوت است. از اصلی‌ترین خصوصیات آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توانمندی و ماندگاری بالا

به دلیل این که مبلمان در باغ قرار می‌گیرند و در شرایط مختلف آب و هوایی مانند باران یا نور آفتاب هستند، باید از ماندگاری بالایی برخوردار باشند.

وزن پایین

یکی از اصلی‌ترین ویژگیمبلمان مورد استفاده در باغ، کم وزن بودن آن‌ها است؛ چراکه در این صورت به راحتی قابل جا به جایی خواهند بود.

تنوع طرح زیاد

به دلیل تفاوت در سلیقه‌ها، مبلمان باغ‌ها نیز از تنوع بالایی برخوردار هستند. این تنوع در طرح تاثیر بسزایی در نمای باغ داشته و سبب می‌گردد تا فضای باغ بسیار منحصر به فرد شود.

چگونه مبلمان مناسب باغی انتخاب کنیم؟

بهترین مبلمان برای باغ

بسیاری از افراد جهت دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه لذت بردن از هوای آزاد باغ، قصد دارند تا مبلمانی مناسبی را برای این فضا تهیه نمایند؛ در همین خصوص می‌توان از نیمکت و مبل راحتی در فضای باغ استفاده کرد. مدل‌های کلاسیک در میان دیگر طرح‌های مبلمان، شیک‌تر و جذاب‌تر هستند؛ همچنین در محیط سرسبز باغ در کنار گل‌های خوش رنگ، فوق ‌العاده به ‌نظر خواهند رسید. باید سبک مبلمان با سبک باغ ‌هارمونی داشته باشد.

برای باغ‌هایی که بسیار بزرگ هستند میز و صندلی حصیری بهترین انتخاب است؛ البته اگر این نوع مبلمان با موارد مصنوعی ساخته شده باشند. حصیرها منعطف بوده و مدل‌های گوناگونی از میز و صندلی را ایجاد می‌کنند که هر باغ و ویلایی را به ‌بهترین محیط برای صرف غذا و دورهمی‌های دوستانه تبدیل می‌نمایند.

به‌ غیر از طرح‌های کلاسیک، این مبلمان‌های حصیری در شکل‌های نوین نیز تولید شده اند و هزینه‌ آن‌ها برخلاف مدل‌های دیگر کمتر است. هر چه مرغوبیت متریال استفاده شده در مبلمان بیشتر باشد هزینه‌ نهایی آن‌ها نیز افزایش خواهد یافت. به ‌طور کلی مدل‌های حصیری از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند و قیمت آن‌ها نیز مقرون به ‌صرفه است.

پیش از خرید مبلمان مناسب برای باغ باید به ‌نکات مهمی ‌توجه نمایید. اولین نکته اهمیت به‌ خصوصیاتی مانند جنس بدنه و پارچه‌ مبلمان است. اهمیت به ‌ظاهر مبلمان نیز بسیار مهم است؛ چراکه می‌توان به طور دقیق جنس و مرغوبیت آن را بررسی کرد. پارچه مبل به ‌غیر از با کیفیت بودن، باید از قابلیت شست و شو نیز برخوردار باشد. همچنین به‌ پایه‌های مبلمان نیز توجه کنید؛ زیرا آن‌ها ستون مبل محسوب می‌شوند و باید از مقامت بالایی برخوردار باشند‌.

سخن پایانی

یکی از اصلی‌ترین مبلمان‌هایی که برای محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرند، مبلمان باغی است. از جمله مبلمان مورد استفاده در باغ می‌توان به مبلمان فلزی، حصیری و آلومینیومی ‌و... اشاره کرد. برای زیبایی هرچه بیشتر فضای باغ می‌بایست یک مبلمان با رنگی مناسب را انتخاب نمایید. برای این کار بهتر است در ابتدا به ‌نوع پارچه، جنس بدنه و پایه‌های مبل توجه کنید. یکی دیگر از موارد مهم کم بودن وزن مبلمان برای جا به جایی آسان‌تر است.

برای خرید مبلمان باغی به وب سایت باغ کالا به آدرس https://baghkala.com مراجعه فرمایید. در صورت نیاز به راهنمایی با شماره‌های 76204357-021 و 76204358-021 تماس حاصل فرمایید.

کد خبر 664820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.