ساخت المان‌های شهری ماندگارترین اقدام شورای ششم پایتخت است

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: از جمله اقدامات ماندگار مدیریت شهری ششم پایتخت، ساخت المان‌های ورودی‌های شهر تهران است که تا پایان دوره نصب می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _پنجشنبه یازدهم خردادماه_ در هفتاد و پنجمین جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به فعالیت‌های متنوع زیبا سازی در سطح شهر تهران اظهار کرد: بسیاری از افراد، شهروندان و حتی مدیران نمی‌دانند چه میزان حجم کاری در سازمان زیباسازی تولید می‌شود، بنابراین ضروری است که گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در صحن شورای شهر ارائه شود.

وی با تاکید بر تلاش برای ایجاد المان‌های مناسب برای ورودی‌های شهر تهران افزود: از جمله اقدامات ماندگار مدیریت شهری ششم پایتخت، ساخت المان‌های ورودی‌های شهر تهران است که تا پایان دوره نصب می‌شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بهره‌ مندی از شیوه‌های نوین تکنولوژی و هوشمندسازی فعالیت‌های سازمان از دیگر موضوعات اساسی و مهم است که باید در دستور کار سازمان زیباسازی باشد.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغات به‌عنوان یکی از مأموریت‌های سازمان زیباسازی، ادامه داد: تقویت آموزش، فرهنگ‌سازی و جلب مشارکت مردم در تبلیغات باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پیرهادی خاطرنشان کرد: مقدمات تدوین طرح جامع سازمان زیباسازی فراهم شده است و امیدواریم این طرح در سال‌جاری تصویب و ابلاغ شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه بستر سازی جاذبه‌های زیبای شهر بر اساس موقعیت جغرافیایی، پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی مورد است، گفت: برای نمونه در بزرگراه کردستان می‌توان نمایی از استان کردستان را ایجاد کرد و بخشی از هویت آن استان را به نمایش گذاشت.

وی اضافه کرد: استفاده از المان‌های مناسب برای خیابان‌ها و معابر بر اساس موقعیت جغرافیایی و پیشینه تاریخی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در جذب گردشگران خارجی و داخلی مؤثر باشد.

پیر هادی با اشاره به اینکه در شهر تهران باید نسبت به تقویت هویت اسلامی و ایرانی تلاش شود، تصریح کرد: نصب المان‌های مناسب در هویت بخشی به شهر کمک می‌کند.

پیرهادی با بیان اینکه در مبلمان شهری کمبود زیادی داریم، بر ضرورت تهیه و نصب مبلمان شهری با استفاده از طرح‌های خلاقانه، مورد تاکید است، گفت: سعی کنیم از سازه مبلمان شهری به عنوان سازه فرهنگی و سازهای که مستقل هم هویت داشته باشد، استفاده کنیم.

پروژه شاخصی برای نورپردازی در پایتخت اجرا نشده است

مهدی بابایی، نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران نیز در جلسه این کمیسیون که در محل سازمان زیباسازی برگزار شد، گفت: در حال حاضر پروژه شاخصی در خصوص نورپردازی در شهر اجرا نشده و سازمان زیباسازی برای برنامه‌های آتی خود به این امر توجه کند.

وی، موضوع آثار حجمی و جداره سازی را از موضوعات متنوع و مهم در سطح شهر تهران دانست و ادامه داد: برای نگهداشت این آثار حتماً از ظرفیت مناطق استفاده و کار به آنان تفویض شود.

بابایی ادامه داد: در صورت تفویض نگهداشت آثار سطح شهر به مناطق، دغدغه نگهداشت آثار هنری در سطح شهر رفع می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حذف زوائد در سطح شهر به منظور زیبایی بصری پایتخت اظهار کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی باید یکی از اصلی ترین اولویت‌های سازمان زیباسازی باشد.

تغییر رویکرد سازمان زیباسازی ارزشمند است

نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به اینکه مبنای فعالیت‌های سازمان زیباسازی برنامه چهارم تحول و پیشرفت شهرداری تهران به عنوان سند مهم بالادستی است، گفت: اینکه سازمان زیباسازی از رویکرد صرفاً تجاری به فرهنگی و هنری تغییر رویکرد داده، بسیار ارزشمند است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم این سازمان انجام فعالیت‌هایی است که وضعیت بصری را در شهر تهران ارتقا می بخشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری دارای مأموریت‌های متنوع است، افزود: شناخت وظایف سازمان زیبا سازی می‌تواند از موازی کاری‌ها جلوگیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کردکرد: تهران نیازمند مناسب سازی فضاهای شهری برای حضور خانواده‌ها است و سازمان زیباسازی باید در حوزه مبلمان شهری رویکرد خانواده محوری را تقویت کند

وی در خصوص تبلیغات عرشه پل‌های عابر پیاده گفت: یکی از عوامل مخاطره‌آمیز برای تردد افراد از این پل‌ها، تابلوهای تبلیغاتی است که فضای پل را به نقطه بی‌دفاع شهری تبدیل می‌کند و مسئولان امر باید در این خصوص تدابیر لازم را بیندیشند.

کد خبر 664812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.