آزادسازی ۹۰ هزار اصله درخت در معابر فرعی مشهد

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از اجرای پروژه آزادسازی طوقه، اصلاح و ترمیم آبخور ۹۰ هزار اصله درخت در معابر فرعی شهر، طی پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین مختاری اظهار کرد: عملیات ایجاد آبخور و باغچه با هدف ترمیم و آزادسازی طوقه درختانی که آبخور مناسبی نداشته است یا به دلیل عملیات عمرانی و احداث پیاده‌روها در احاطه آسفالت و سنگفرش معابر قرار گرفته، انجام شده است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط هر آبخور (تشتک درختان) قابلیت نگهداشت ۵۰ تا ۱۰۰ لیتر آب را دارد، افزود: انجام این اقدامات تأثیر قابل توجهی در رشد درختان، نفوذ آب و هوا به درون خاک، صرفه‌جویی در مصرف آب، انجام بهتر عملیات کوددهی و آبیاری درختان توسط شهروندان و جلوگیری از آسیب دیدن طوقه درختان خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد هدف از اجرای طرح اصلاح آبخور و آزادسازی طوقه درختان در معابر فرعی را افزایش شادابی و دیرزیستی درختان، افزایش کیفیت و کمیت آبیاری، رشد بهینه گیاهان و افزایش مشارکت شهروندان در نگهداری درختان در معابر فرعی دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد آبخور پای درختان می‌تواند یکی از راهکارهای مؤثر برای افزایش جذب و نفوذپذیری آب به درون خاک و پیشگیری از انواع آفات و بیماری‌های درختان در محیط ریشه باشد.

مختاری اضافه کرد: در این روش تجمع نشدن خاک در اطراف طوقه مانع از ایجاد پوسیدگی طوقه می‌شود و رشد و تکثیر عوامل بیماری‌زا را کاهش می‌دهد.

وی گفت: به منظور احداث آبخور و آزادسازی طوقه در معابر فرعی که حداقل عرض پیاده‌رو ۱.۵ الی ۲ متر باشد، یک سوم عرض پیاده‌رو به احداث باغچه اختصاص پیدا می‌کند.

کد خبر 664796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.