اجرای طرح «ارزیابی چرخه حیات» برای بررسی تبعات زیست‌محیطی بازیافت پسماندهای ساختمانی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: این سازمان در نظر دارد تا قبل از ورود به احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی، یک پروژه مطالعاتی و ارزیابی را روی این پروژه انجام دهد تا بررسی شود در مجموع این پروژه به‌لحاظ اقتصادی و زیست‌محیطی چه تبعاتی به‌همراه دارد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در نظر دارد تا یک پروژه احداث سیستم بازیافت پسماندهای ساختمانی را اجرا کند، اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه بازیافت پسماندهای‌ساختمانی انباشته شده و تهیه سنگدانه‌های بازیافتی از این پسماندها است تا بتوان علاوه بر کاهش تخریب زمین و آلودگی خاک، از این سنگدانه‌های بازیافتی به‌جای سنگدانه‌های طبیعی استفاده کرد.

وی افزود: اجرای طرح‌های زیست‌محیطی ممکن است آلاینده‌هایی را نیز به همراه داشته باشد، لذا سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان قبل از اجرای این طرح در نظر دارد تا یک پروژه مطالعاتی و ارزیابی زیست‌محیطی _اقتصادی را روی این پروژه‌ها انجام دهد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای این پروژه مطالعاتی مشخص می‌کند که در مجموع این پروژه به‌لحاظ اقتصادی و زیست‌محیطی نسبت به شرایط موجود چه تبعاتی به‌همراه دارد.

وی ادامه داد: در این راستا فراخوانی در سراسر کشور منتشر و شش پروپوزال از دانشگاه‌های و شرکت‌های مختلف کشور از جمله دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه تهران و شرکت‌های دانش بنیان دریافت شد که پس از بررسی‌های اولیه از پروپوزال‌های منتخب دعوت شد تا به‌صورت حضوری به ارائه پیشنهاد خود بپردازند که در نهایت یکی از طرح‌های ارائه شده از سوی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان طرح برگزیده انتخاب شد و در حال طی مراحل عقد قرارداد می‌باشد.

ساکتی با اشاره به پروژه ارزیابی چرخه حیات خاطرنشان کرد: برای ارزیابی چنین طرح‌هایی از این رویکرد استفاده می‌شود تا در واقع بتوان از طریق این سیستم و با روش ارزیابی تمام چرخه حیات یک خدمت، فرایند یا محصول، آلاینده‌ها و پیامدهای زیست‌محیطی مربوطه را مورد بررسی قرار داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: در این روش پیامدهای زیست‌محیطی اجرای پروژه با شرایط وضع موجود مقایسه و نتیجه‌گیری می‌شود که کدام روش به‌لحاظ زیست محیطی بهتر خواهد بود.

کد خبر 664778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.