اجرای طرح شنبه‌های ایمنی در گرگان / نقاط حادثه‌خیز بلای جان شهروندان گلپایگان

پربازدیدترین اخبار شهری ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "طرح مطالبات مالی شهرداری در حاشیه برگزاری نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری"، "رونق گردشگری شهری به تأمین منابع درآمد پایدار کمک می‌کند"، "نقاط حادثه‌خیز بلای جان شهروندان گلپایگان، "استقبال مالکان از فرصت ویژه برای رسیدگی به پرونده ساختمان‌های دارای تخلف"، "تعمیرات اساسی ۱۳ پارکینگ مسقف شهرداری اصفهان انجام می‌شود"، "تدوین و ابلاغ دستورالعمل طرح جامع فضای سبز / لزوم تخصیص حقابه شهرداری‌ها از محل پساب"، "بزرگراه شهید خرازی تعریض می‌شود / فاز نخست آزادسازی ادامه خیابان آیت‌الله زاهد آغاز شد"، "رفاهیات آرامستان باغ رضوان اصفهان افزایش پیدا کرد"، "اجرای طرح شنبه‌های ایمنی در محله‌های شهر گرگان" از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته بود.

طرح مطالبات مالی شهرداری در حاشیه برگزاری «نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری»

نادر نوروزی، شهردار کرمانشاه گفت: شهرداری در حاشیه نمایشگاه و نشست شهرداران کلان‌شهرها مطالباتی از وزیر کشور داشت که از آن جمله می‌توان به اصلاحات قانونی در حوزه مدیریت شهری و مطالبات مالی شهرداری از دولت اشاره کرد، وزیر کشور نیز ضمن ارائه توضیحاتی قول داد پیگیری‌هایی انجام دهد که امیدوارم منتهی به نتیجه شود.

نقاط حادثه‌خیز بلای جان شهروندان گلپایگان

وجود نقاط حادثه‌خیز در سطح شهرها از معضلاتی است که به دلیل نبود هماهنگی لازم میان طرح‌های شهر با فرایندهای اجرایی شکل می‌گیرد و آسایش و رفاه ساکنان شهر را تهدید می‌کند، شهروندان گلپایگانی نسبت به وجود نقاط حادثه‌خیز در معابر اصلی شهر منتقد و خواهان رسیدگی مسئولان هستند.

پیمان شکرزاده، شهردار گلپایگان با اشاره به نقطه حادثه‌خیزی که در دوربرگردان بلوار آیت‌الله محمودی شهر گلپایگان روبه‌روی جایگاه CNG وجود دارد به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: رفع این نقطه حادثه‌خیز به تصمیم شورای ترافیک بازمی‌گردد، تمام جوانب باید در شورای ترافیک بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری شود.

وی با بیان اینکه مسدود شدن دوربرگردان‌ها و یک‌طرفه شدن مسیرهای حرکتی در سطح شهر با دستور شورای ترافیک شهرستان انجام می‌شود، تاکید می‌کند: شهرداری مجری مصوبات شورای ترافیک است و در صورتی که این موارد در شورای ترافیک مصوب شود شهرداری ملزم به اجرای آن است.

شهردار گلپایگان با بیان اینکه نصب سرعت‌گیر در بعضی نقاط ممکن است خطرآفرین باشد، خاطرنشان می‌کند: رفع نقطه حادثه‌خیز دوربرگردان بلوار آیت‌الله محمودی شهر روبه‌روی جایگاه CNG با اجرای سرعت‌گیر در شورای ترافیک مطرح شده، اما به تأیید شورای ترافیک نرسیده است.

شکرزاده تصریح می‌کند: به زودی بازدیدی از سوی اعضای شورای ترافیک از دوربرگردان بلوار آیت‌الله محمودی شهر گلپایگان انجام خواهد شد تا پس از بررسی، تصمیم نهایی برای رفع این نقطه حادثه‌خیز اتخاذ شود.

رونق گردشگری شهری به تأمین منابع درآمد پایدار کمک می‌کند

زهرا مهدوی، یک کارشناس شهرسازی گفت: یکی از چالش‌های پیش‌روی مدیریت شهری شهرهای کشور، نبود منابع درآمدی پایدار است؛ توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های متناسب نقش مهمی در تأمین منابع مالی شهرداری‌ها دارد.

استقبال مالکان از فرصت ویژه برای رسیدگی به پرونده ساختمان‌های دارای تخلف

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: طی سه روز اخیر بالغ بر ۴۵۰ پرونده در سامانه «اصفهان من» برای استفاده از فرصت قانونی بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ ثبت شده است.

تدوین و ابلاغ دستورالعمل طرح جامع فضای سبز / لزوم تخصیص حقابه شهرداری‌ها از محل پساب

حفظ و توسعه فضای سبز یکی از چالش‌های جدی مدیریت شهری به ویژه در شهرهای خشک و کویری است؛ با توجه به اهمیت حفظ درختان برای شهرها ضرورت دارد راهکارهای مؤثری متناسب با شرایط اقلیمی امروز برای نگهداشت فضای سبز شهری در نظر گرفته شود.

علی نیکبخت، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و متخصص فضای سبز شهری گفت: باید به سمت ایجاد فضای سبز کم نیاز به آب پیش رویم و کاشت درختان و درختچه‌های بومی از جمله درختان زاگرسی را برای مناطق مرکزی کشور در دستور کار قرار دهیم، یک برنامه بلندمدت نیاز است تا با همکاری وزارت کشور و وزارت علوم تحقیقات و فناوری برنامه جامعی برای توسعه و حفظ فضای سبز شهرها تدوین و ابلاغ دستورالعمل طرح جامع فضای سبز شهری در در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم طی ۳۰ سال آینده با خشکسالی‌ها، کمبود منابع آبی و وارد آمدن آسیب به فضای سبز شهر جلوگیری کنیم.

وی گفت: استفاده صحیح از منابع آبی غیرمتعارف و تخصیص حقابه شهرداری‌ها از محل پساب شهری به ویژه برای حاشیه شهرها و بوستان‌های شهری باید انجام شود، لازم است تعامل میان دو وزارتخانه نیرو و کشور انجام و حقابه شهرداری‌ها از محل پساب تخصیص داده شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و متخصص فضای سبز شهری افزود: بازنگری در دفترچه پیمان‌های فضای سبز نیز از دیگر اقداماتی است که باید توسط پیمانکاران فضای سبز انجام شود و آنها باید ملزم به استفاده بهینه از منابع آب شوند. لازم است دست‌اندرکاران مدیریت فضای سبز شهری به طور کامل نسبت به این شرایط آگاهی داشته باشند، این تنش‌ها را به خوبی شناسایی کنند و در تمام طول سال برای آن برنامه داشته باشند.

تعمیرات اساسی ۱۳ پارکینگ مسقف شهرداری اصفهان انجام می‌شود

مسعود توکلی‌پور، مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی شهری شهرداری اصفهان گفت: تعمیرات اساسی ۱۳ پارکینگ در مناطق یک، سه، پنج، شش و ۱۰ این کلان‌شهر در زمینه ابنیه، تأسیسات الکتریکال و مکانیکال انجام می‌شود.

بزرگراه شهید خرازی تعریض می‌شود / فاز نخست آزادسازی ادامه خیابان آیت‌الله زاهد آغاز شد

علی رضی‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: امسال سه پروژه بزرگ برای کاهش ترافیک این منطقه در دستور کار قرار گرفته که از جمله این پروژه‌ها، تعریض بزرگراه شهید خرازی و احداث پل صاحب‌روضات است تا مشکلات ترافیکی این بزرگراه و خیابان آتشگاه را کاهش می‌دهد.

رفاهیات آرامستان باغ رضوان اصفهان افزایش پیدا کرد

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: مجموعه پذیرایی بهشت با مساحت هزار مترمربع در بلوار رحمت آرامستان باغ رضوان، حدفاصل قطعات ششم و هشتم تأسیس شده و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان است.

اجرای طرح شنبه‌های ایمنی در محله‌های شهر گرگان

موسی‌الرضا صفری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آغاز طرح «شنبه‌های ایمنی» در محله‌های سطح شهر خبر داد و گفت: در طرح شنبه‌های ایمنی شهروندان از طریق بنرهای حاوی نکات ایمنی و توزیع بروشور، با موضوعات پیشگیرانه از حوادث آگاه می‌شوند.

کد خبر 664712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.