دانشگاه جامع علمی‌کاربردی به‌دنبال رفع نیازهای جامعه است

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان گفت: هر یک از مراکز نوآوری دانشگاه علمی‌کاربردی در یک موضوع تخصصی فعالیت می‌کنند. این مراکز زمانی که جامعه نسبت به موضوعی احساس نیاز پیدا می‌کند، شروع به فعالیت می‌کنند.

مسعود حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه پژوهش در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی اظهار کرد: در حال حاضر اگر به روند فعالیت دانشگاه جامع علمی‌کاربردی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که در این مرکز رشته‌هایی تدریس می‌شود که شغل‌محور است.

وی افزود: درواقع رشته‌هایی که در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مورد توجه قرار دارند، شغل‌محور است و همین مسئله باعث می‌شود که دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی از بابت اشتغال نگرانی نداشته باشند.

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر این مرکز آموزشی در حوزه‌های مختلفی از جمله صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و کشاورزی در حال فعالیت است.

وی تصریح کرد: مراکز علمی‌کاربردی که در حوزه‌های مختلف تأسیس می‌شود، همواره کنار صنایع مرتبط با رشته مورد نظر جانمایی می‌شود، به‌طور مثال در حوزه گردشگری مکان‌هایی برای احداث مرکز در نظر گرفته می‌شود که مرتبط با مشاغل این حوزه باشد.

حسن‌زاده در رابطه با عملکرد دانشگاه جامع علمی‌کاربردی در حوزه پژوهش گفت: جایگاه پژوهش در این مرکز آموزشی حائز اهمیت است. امروزه برای بحث پژوهش مراکز رشد در دانشگاه‌های دولتی کشور فعالیت می‌کنند.

وی در همین رابطه افزود: امروزه مراکز رشد در اکثر دانشگاه‌های کشور در حال فعالیت است، اما فعالیتی که در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مورد توجه قرار می‌گیرد، با عملکرد مراکز رشد متفاوت است.

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان ادامه داد: در حوزه پژوهش، دانشگاه جامع علمی‌کاربردی مراکز نوآوری را راه‌اندازی کرده است که این مراکز در حوزه‌های تخصصی برای رفع نیاز جامعه فعالیت می‌کنند.

وی در رابطه با مراکز نوآوری فعال دانشگاه جامع علمی‌کاربردی گفت: در حال حاضر مراکز نوآوری بسیاری تحت نظر دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال فعالیت هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مراکز نوآوری ماهی‌های زینتی، معدن و پوشاک اشاره کرد.

حسن‌زاده تصریح کرد: هر یک از مراکز نوآوری دانشگاه علمی‌کاربردی در یک موضوع تخصصی فعالیت می‌کنند. این مراکز زمانی که جامعه نسبت به موضوعی احساس نیاز پیدا می‌کند، شروع به فعالیت می‌کنند.

وی در همین رابطه افزود: درواقع هرگاه در حوزه خاصی همچون پوشاک نیازی از سوی جامعه احساس شود، مراکز نوآوری از نظر تولید لباس، تعیین نوع پارچه و مسائل دیگر آغاز به فعالیت می‌کنند.

کد خبر 664690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.