پیش‌بینی افزایش ابر همراه با وزش باد شدید و رگبارهای پراکنده محلی در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با هشدار به صدور هشدار سطح زرد، گفت: با فعالیت موج همرفتی ناپایدار بر روی استان، رشد ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال رگبار پراکنده محلی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز تا اواخر وقت با فعالیت موج همرفتی ناپایدار بر روی استان، رشد ابر، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و احتمال رگبار پراکنده محلی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در نیمه شرقی و شمالی و تا حدودی مرکزی استان، تندباد لحظه‌ای، گردوخاک و کاهش دید طی امروز مورد انتظار است.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد طی ناپایداری‌های همرفتی و محلی و وزش باد شدید، افزود: فعالیت این سامانه از اواسط روز گذشته آغاز شده و تا اواخر امروز با رگبار باران بهاری، رعدوبرق، احتمال تگرگ و وقوع صاعقه همراه است.

امینی با بیان اینکه ناپایداری‌های همرفتی و محلی و وزش باد شدید روز گذشته در شهرستان خوانسار و گلپایگان پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: این ناپایداری‌ها امروز در شمال و شمال غربی استان به ویژه گلپایگان، خوانسار، نطنز، میمه و ارتفاعات کاشان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: لغزندگی سطح معابر، روان‌آب و آب‌گرفتگی محدود در معابر، طغیان رودخانه‌های فصلی، کاهش دید در منطقه بارش، احتمال اختلال در راه‌های روستایی به واسطه رگبار باران و وقوع صاعقه از اثرات مخاطرات این سامانه است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون و درون شهری، اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، در صورت سفر با خودرو به همراه داشتن تجهیزات لازم، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آگاهی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و اتخاذ تدابیر در فعالیت‌های کشاورزی توصیه می‌شود.

وی درباره دومین هشدار هواشناسی سطح زرد با فعالیت سامانه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع تندباد لحظه‌ای در استان، گفت: فعالیت این سامانه از روز گذشته آغاز و اواخر وقت امروز در مناطق مستعد با گردوخاک و کاهش دید موقتی همراه خواهد بود.

امینی ادامه داد: فعالیت این سامانه در شهرستان‌های بادرود، خوانسار، مهاباد، نجف‌آباد، نطنز، گلپایگان، اصفهان، دهق، لنجان، شهرضا، کبوترآباد، مبارکه، مورچه خورت، میمه، ورزنه، آران و بیدگل، اردستان، دهاقان، نائین و مبارکه پیش‌بینی شده است.

وی اظهار کرد: احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی استان به‌ویژه ساعات بعدازظهر از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه بر روی استان است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، توقف فعالیت‌ها در فضای باز و ارتفاعات، انجام تدابیر پیشگیرانه به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دما در ۲۴ ساعت آینده دو تا سه درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 664602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.