مجلس با آیین‌نامه دولت درباره واردات خودروهای کارکرده موافق است

سخنگوی دولت گفت: از آنجا که مجلس آیین‌نامه واردات خودروهای کارکرده را مغایر با قانون نمی‌داند، اکنون منتظریم تا موافقت خود را به صورت مکتوب به دولت ارسال کند.

به گزارش ایمنا، علی بهادری‌جهرمی در حاشیه نشست امروز _چهارشنبه دهم خردادماه_ هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه منعی برای واردات خودروهای کارکرده وجود ندارد، اظهار کرد: من هم اظهارات رئیس مجلس در این زمینه را شنیدم و از مجلس بابت این تغییر نظر تشکر و از آن استقبال می‌کنیم.

وی افزود: سال گذشته هیئت دولت آئین‌نامه‌ای تصویب کرد تا در مرحله اول بتوانیم واردات خودروهای کارکرده از مناطق آزاد به سرزمین اصلی را داشته باشیم که رئیس مجلس این آئین‌نامه دولت را مغایر قانون واردات خودرو تشخیص داد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اکنون مجلس در بررسی‌های نهایی این آئین‌نامه را مغایر قانون نمی‌داند و با دولت هم نظر است و از آن استقبال می‌کند، یادآور شد: منتظریم تا به صورت مکتوب این نظر مجلس مبنی بر مغایرت نداشتن آئین‌نامه دولت با قانون به دولت ابلاغ شود و استقبال خواهیم کرد.

به گفته بهادری‌جهرمی، در مرحله اول واردات خودروهای کارکرده را از طریق همان آئین‌نامه مصوب دولت وارد سرزمین اصلی می‌کنیم، همین رویه را اگر برداشت مجلس باقی بماند، برای سایر خودروهای کارکرده هم ادامه می‌دهیم و دولت آمادگی اجرای آن را دارد.

وی افزود: علت اینکه دولت آئین‌نامه دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده را به مجلس ارسال کرد، نامه بیست‌وچهارم اسفندماه سال گذشته رئیس مجلس به دولت بود که اعلام کرد واردات خودرو باید با رعایت همه مفاد قانون واردات خودرو باشد.

منبع: ایرنا

کد خبر 664564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.