شرط تعهد منطقه‌ای برای انتقال فرهنگیان حذف شد

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان فرایند نقل و انتقال فرهنگیان این استان را تشریح کرد.

مهران اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره فرایند نقل و انتقال فرهنگیان در سال جاری، اظهار کرد: بخشنامه نقل و انتقال امسال با هدف ایجاد رضایتمندی شغلی، تسهیل شرایط خدمت فرهنگیان، رویکرد قانون جوانی جمعیت و حمایت از نهاد خانواده تنظیم شده است.

وی با بیان اینکه دو فرایند نقل و انتقال خارج و داخل استان را در پیش داریم، افزود: بخشنامه نقل و انتقال خارج از استان به‌زودی به نواحی و مناطق ارسال می‌شود که طبق آن ثبت‌نام از دهم خردادماه آغاز و تا ششم تیرماه تداوم خواهد داشت.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره صدور بخشنامه انتقال داخل استان ادامه داد: ابتدا نیروهای انتقال موقت سال‌های گذشته که با توجه به نیاز و مازاد و بدون در نظر گرفتن شرط استثنا انتقال پیدا کرده بودند، باید تعیین تکلیف شوند؛ تاریخ ثبت‌نام برای تعیین تکلیف از بیستم خردادماه آغاز خواهد شد و تا انتهای این ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به انجام فرایند نقل و انتقال داخل استان از طریق سامانه erp.isfedu.ir اضافه کرد: در این مدت نیروهای انتقال موقت با نظر مقصد تعیین وضعیت خواهند شد و در صورتی که مقصد با ادامه انتقال موقت موافقت کند ، این انتقال تمدید خواهد شد و در صورت نبود موافقت، مقصد مأموریت فرد در آن منطقه به پایان خواهد رسید.

اسدی گفت: متقاضیان با توجه به فرم امتیازات پیوست بخشنامه، امتیازات خود را اعلام می‌کنند و متناسب با نیاز مازاد مناطق انتقال به صورت گردشی و چرخه‌ای در سامانه نقل و انتقال فرهنگیان فرایند انتقال انجام خواهد شد.

توجه به جوانی جمعیت در نقل و انتقالات فرهنگیان

وی با تأکید بر اینکه در بخشنامه نقل و انتقال خارج از استان سال جاری چند تفاوت نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد، اظهار کرد: در سال جاری تعهد به منزله تعهد به دستگاه است، به این معنی که تا زمانی که فرد در دستگاه حضور دارد، به تعهد خود عمل می‌کند و نیاز نیست در یک منطقه خاص مشغول به خدمت باشد.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به سامانه tmy.medu.ir برای نقل و انتقال خارج از استان ادامه داد: شرط نقل و انتقال خارج از استان همکاران برای انتقال موقت، دارا بودن حداقل یک سال سابقه است و متقاضیان برای انتقال دائم حداقل چهار سال سنوات تجربی نیاز دارند.

وی افزود: ملاک محاسبه سابقه خدمت تجربی یا در واقع خدمت آموزشی تمام‌وقت، سی‌ویکم شهریورماه سال جاری خواهد بود و تا این مدت باید حداقل سابقه مورد نظر لحاظ شود.

اسدی تصریح کرد: تغییر دیگر بخشنامه امسال رویکرد خانواده‌محور بودن و جوانی جمعیت است و افرادی که دارای شرایط و ضوابط مورد نظر بخشنامه نقل و انتقالات باشند، در اولویت بخشنامه قرار خواهند گرفت.

وی گفت: جابه‌جایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هم در سال جاری به بخشنامه نقل و انتقالات اضافه شده است و در رشته و جنس یکسان امکان جابه‌جایی آنها فراهم است؛ افرادی که مهرماه امسال فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانند در صورتی که افرادی با جنسیت و رشته یکسان متقاضی جابه‌جایی در استان‌ها باشند، جابه‌جا شوند.

مدیر منابع انسانی و امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: انتقال دائمی به کلان‌شهر اصفهان همچون گذشته ممنوع است، اما با هماهنگی‌هایی که با سازمان امور استخدامی صورت گرفته، این شرط قرار است، برای آموزش و پرورش مستثنی شود؛ در صورت لغو این مصوبه هیئت دولت برای افرادی که انتقال موقت گرفته‌اند، گزینه امکان تبدیل به انتقال دائم را خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: سایر ضوابط و شرایط انتقال در بخشنامه توضیح داده شده است و افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده باشند، با ضوابط و شرایطی که در بخشنامه مندرج شده است، سازماندهی خواهند شد.

کد خبر 664523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.