شغل‌ های دیجیتال در دنیای متاورس + Metaverse چیست

متاورس یک دنیای مجازی است که در آن افراد می‌توانند در قالب آواتار یا به کمک عینک‌های واقعیت افزوده با یکدیگر و اشیا دیجیتال اطراف تعامل داشته باشند.

به گزارش ایمنا، متاورس، به عنوان یک فناوری نوظهور چالش‌های زیادی دارد و می‌تواند فرصت‌های شغلی جدید ایجاد کند.

متاورس چیست

متاورس ترکیبی از دو لغت Meta+Universe است. واژه متا از ریشه یونانی «فراتر» گرفته شده و ورس نیز از کلمه یونیورس به معنای «جهان» آمده و می‌توان آن را «جهان ماوراء»، «جهان برتر» یا «برتر از جهان» ترجمه کرد.

متاورس ادغام فناوری‌های مختلفی است که به کاربران توانایی می‌دهد تا در فعالیت‌ها در دنیای مجازی مانند رویدادها، بازی‌ها، جلسات و غیره شرکت کنند؛ به عنوان مثال می‌توان با استفاده از یک آواتار مجازی که نماد هویت کاربر است، مکالمه کرد، در نمایش‌های هنری، موسیقی، مهمانی‌ها، جلسات شرکت یا هر رویدادی شرکت کرد، و با یک ارز دیجیتال زمین‌هایی را خریداری کرد که ممکن است آواتار در آنجا ساکن باشد.

این فضای دیجیتال که با استفاده از تکنولوژی‌هایی مانند واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، زندگی آنلاین انسان را با زندگی واقعی و شبیه‌سازی‌شده او ترکیب می‌کند.

شغل‌های متاورس

شغل‌ های دیجیتال در دنیای متاورس + Metaverse چیست

مدیران رویدادهای Metaverse

تعداد زیادی رویداد متاورس در حال وقوع است. حراج، کنسرت، استندآپ نمایش یا موارد دیگر. با توجه به اینکه رویدادها بخش کلیدی بسیاری از پلتفرم‌های متاورس هستند، به شخصی نیاز است که آنها را برنامه‌ریزی و سازماندهی کند. مدیران رویدادهای Metaverse را وارد کنید.

یک مدیر رویدادهای متاورس مسئولیت ایمن سازی مکان‌های متاورس برای رویدادها و تحقیق در مورد مکان‌ها را از قبل بر عهده خواهد داشت. مدیران رویدادها همچنین باید شماره شرکت‌کنندگان، سرگرمی‌ها، هزینه‌های پذیرش و سایر عناصر را ترتیب دهند تا اطمینان حاصل شود که رویدادهای مجازی تا حد امکان روان برگزار می‌شوند. حتی ممکن است یک مدیر رویدادها، احزاب مجازی دیگر را برای کمک به امنیت، جنبه‌های فنی و موارد دیگر استخدام کند. مدیران رویدادهای متاورس در حال حاضر وجود دارند، اگرچه اگر متاورس در شیوع افزایش یابد، این حرفه ممکن است به طور گسترده‌تری شناخته شود.

Metaverse Doctors

در حالی که دسترسی به داروها و درمان‌های فیزیکی بدیهی است که در متاورس امکان پذیر نخواهد بود، اما این بدان معنا نیست که دسترسی به مشاوره و پشتیبانی دور از ذهن است. با فناوری امروزی، می‌توان بسیاری از معیارهای بدنی خود را از خانه نظارت کرد. با اتصال این داده‌ها به آواتار خود، یک پزشک متاورس می‌تواند سلامت شما را ارزیابی کند، پیشنهاداتی ارائه دهد و حتی قرار ملاقات‌های واقعی را برای پشتیبانی بیشتر رزرو کند.

مهندسین نرم افزار AR/VR

یکی دیگر از فرصت‌های شغلی متاورس، مهندس نرم افزار (AR/VR Software Engineers) است که برای حفظ جنبه تکنولوژیکی متاورس حیاتی است. از آنجایی که برای ایجاد پلتفرم‌هایی با تجربیات کاربر تعاملی با فناوری پیشرفته کار خواهید کرد، مهارت کد نویسی لازمه این نقش است. این شغل یک موقعیت داغ است زیرا کسب‌وکارها و شرکت‌ها از مهندس ان نرم‌افزار واقعیت افزوده / واقعیت مجازی ماهر می‌خواهند تا برنامه‌های نرم‌افزاری را برای انواع پلتفرم‌های متاورس ایجاد کنند.

شغل‌ های دیجیتال در دنیای متاورس + Metaverse چیست

طراحان بازی سه بعدی

یکی از کاربردهای برجسته متاورس بازی است. بنابراین یکی از فرصت‌های شغلی متاورس، طراح بازی‌های سه بعدی (3D Game Designers) است که بسیار مورد توجه خواهد بود. طراحان بازی مسئول ایجاد یک تجربه بازی منحصر به فرد هستند که بازیکنان زیادی را مجذوب خود می‌کند. طراحی بازی به طراحان بازی اجازه می‌دهد مجموعه مهارت‌های خود را گسترش دهند و آنها را در متاورس نشان دهند و آن را به یک مسیر حرفه‌ای کامل تبدیل کنند.

متخصص بازاریابی متاورس

اگر در بازاریابی Web2 تسلط داشته‌اید یک فرصت فوق‌العاده برای کشف متاورس، تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی متاورس Marketing Specialist است. این نقش مستلزم توسعه بیلبوردها و کمپین‌های تبلیغاتی در متاورس برای ترویج پروژه‌ها یا موارد در دنیای مجازی و اتصال به کاربران است.

مدیر محصول

همانطور که متاورس در حال تکامل است و افراد بیشتری به آن علاقه نشان می‌دهند، تقاضا برای محصولات مختلف در Metaverse بالا خواهد بود. در نتیجه، شرکت‌ها به مدیران محصول (Product Manager) بیشتری نیاز خواهند داشت تا با تیم‌های مهندسی و طراحی برای رشد محصولات همکاری کنند. این شغل فرا جهانی مستلزم آزمایش محصولات جدید، مسئولیت تجربه کاربر نهایی، راه‌اندازی ایده‌های جدید و تقویت توسعه محصول است. بنابراین مدیر تولید در متاورس را به عنوان یکی از فرصت‌های شغلی متاورس در نظر بگیرید.

مهندسین سخت افزار

برای برخی از فعالیت‌های AR/VR به سخت افزار نیاز است. فرصت‌های شغلی متاورس، برای مهندسان سخت‌افزار (Hardware Engineers) به منظور ساختن سخت‌افزارهایی مانند هدست، پوشیدنی‌ها، دوربین‌های جدید و حسگرها مورد تقاضا خواهد بود. فناوری‌های مشابهی در حال حاضر وجود دارد اما توسعه بیشتری لازم است تا آنها را بی‌سیم، سبک و قادر به تعامل با تاچ، محیط یا احساسات ما کند.

امنیت سایبری

در حالی که صنعت متاورس به تدریج در حال تلاش و توسعه است اما هدف اصلی هکرها است. در واقع متاورس در معرض خطرات امنیتی است زیرا در برابر حملات سایبری و سرقت اطلاعات آسیب پذیر است. برخی از رویه‌های امنیتی برای تضمین امنیت کاربران در هنگام استفاده از Metaverse مورد نیاز است و اینجاست که به یک متخصص امنیت سایبری (CyberSecurity) به عنولن یکی دیگر از فرصت‌های شغلی متاورس نیاز است. پیشگیری از حملات بلادرنگ بخشی از این کار است و همچنین اطمینان از بروز رسانی به موقع قوانین و پروتکل‌ها. شما باید در زمینه برنامه نویسی و امنیت سایبری تجربه داشته باشید تا برای این شغل متاورس واجد شرایط باشید.

کد خبر 664510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.