پرسپولیس در خط دفاع باتجربه‌تر است / استقلال برای پیروزی باید منطقی بازی کند

«تجربه قرمزپوشان در خط دفاعی بالاتر است، آن‌ها در شهرآورد صدم روند بازی را کنترل کردند. آبی‌پوشان نیز در دقایق پایانی بازی احساسی و مستقیم انجام دادند و همین‌ موارد کار شاگردان گل‌محمدی را راحت کرد.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله پایانی جام حذفی، تیم‌های استقلال و پرسپولیس امروز _چهارشنبه دهم خردادماه_ از ساعت ۱۹:۴۵ با قضاوت اشکان خورشیدی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. شهرآورد یکصدویکم پایتخت در شرایطی انجام می‌شود که شاگردان گل‌محمدی قصد دارند لیگ بیست‌ودوم را با دبل قهرمانی به پایان برسانند و آبی‌پوشان نیز تلاش می‌کنند با کسب قهرمانی جام حذفی به کار خود در لیگ بیست‌ودوم پایان دهند. نکته جالب توجه در خصوص جدال سرخابی‌ها این است که در صورت قهرمانی شاگردان ساپینتو بار دیگر این دو تیم در دیدار سوپر جام به تقابل با یکدیگر خواهند پرداخت.

خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط شهرآورد یکصدویکم و بررسی مسائل فنی تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت‌وگویی با صمد مرفاوی، پیشکسوت استقلال داشته است که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

سرخابی‌ها به لحاظ فنی شرایط ایده آلی دارند

دیدار پرسپولیس و استقلال باید برنده داشته باشد و نمی‌توان همچون تقابل‌های لیگ این بازی را با تساوی به پایان رساند. هر دو تیم به لحاظ فنی شرایط خوبی دارند؛ چراکه پرسپولیس به تازگی عنوان قهرمانی را کسب کرده است و آبی‌ها نیز در چند جدال اخیر خود سرحال ظاهر شده‌اند و به غیر از مصاف با صنعت نفت در سایر دیدارها نتایج خوبی کسب کرده‌اند.

در این شهرآورد باید از اندک موقعیت‌ها استفاده شود

انتظار می‌رود یک بازی فنی را از سوی سرخابی‌ها شاهد باشیم. امیدوارم تکلیف تیم برنده در ۹۰ دقیقه مشخص شود. تیمی که شایسته باشد و از موقعیت‌ها استفاده کند، می‌تواند برنده شهرآورد ۱۰۱ باشد. هرچند به عنوان یک استقلالی علاقه دارم آبی‌ها پیروز میدان باشند. در این بازی کسب موقعیت دشوار است اما باید از اندک فرصت‌ها استفاده کرد؛ همانگونه که پرسپولیس در بازی لیگ از تک‌موقعیت خود بهره برد. استفاده کردن از موقعیت نیاز به تمرکز بازیکن دارد و آن‌ها باید قدر موقعیت‌ها را بدانند.

پرسپولیس در خط دفاع باتجربه‌تر است/ استقلال برای پیروزی باید منطقی بازی کند

در بازی برگشت لیگ آبی‌ها تلاش کردند اما...

در بازی برگشت استقلال تمام تلاش خود را برای ارائه بازی فنی به‌کار گرفت اما آن‌ها به واسطه گلی که دریافت کردند و استفاده نکردن از موقعیت‌ها، نتیجه را به حریف خود واگذار کردند. تجربه قرمزپوشان در خط دفاعی بالاتر است و در شهرآورد صدم هم روند بازی را کنترل کردند. آبی‌ها نیز در دقایق پایانی، بازی احساسی و مستقیم را از خود ارائه دادند و همین موارد کار شاگردان گل‌محمدی را راحت کرد. سرخ‌ها در خط دفاعی بازی را کنترل کردند وگرنه آبی‌ها تمام تلاش خود را برای کسب تساوی به‌کار گرفتند.

پرسپولیس در خط دفاع باتجربه‌تر است/ استقلال برای پیروزی باید منطقی بازی کند

بعید است شاهد یک بازی پرگل باشیم

بدون تردید این بازی غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود اما با توجه به اینکه این دیدار فینال است و باید برنده داشته باشد، طبیعی است که از سوی هر دو تیم بازی محتاطانه را شاهد باشیم. اینگونه نیست که بگوییم شهرآورد ۱۰۱ پر گل است، چراکه سرخابی‌ها با یک گل هم می‌توانند قهرمان شوند، بنابراین احتیاط در بازی وجود خواهد داشت. امیدوارم جدال تماشاگرپسندی را شاهد باشیم و شاگردان ساپینتو تفکرات خود را به‌خوبی در زمین پیاده کنند.

شاگردان ساپینتو با تدبیر توان شکست پرسپولیس را دارند

هیچکس نمی‌تواند نتیجه این رقابت را پیش‌بینی کند اما در هر حال من علاقه دارم استقلال قهرمان حذفی شود. آبی‌پوشان به دلیل اینکه در بازی برگشت لیگ شکست خوردند، در فینال با تفکر برنده شدن به مصاف حریف خود می‌روند. اما این انگیزه قهرمان شدن برای شاگردان ساپینتو نباید به‌گونه‌ای باشد که آن‌ها لطمه ببینند. استقلال باید یک بازی با تدبیر و با حوصله را ارائه دهد و درست نیست آبی‌ها برای انتقام‌جویی، احساسی بازی کنند. شاگردان ساپینتو برای جبران شکست باید منطقی بازی کنند و نتیجه را به نفع خود رقم بزنند، چراکه تیمی که تحت تأثیر حواشی باشد، نتیجه را از دست می‌دهد. استقلال باید پیروز میدان باشد اما نباید با تفکر احساسی وارد زمین شود. این تیم با تدبیر و حوصله می‌تواند پرسپولیس را از پیش رو بردارد.

پرسپولیس در خط دفاع باتجربه‌تر است/ استقلال برای پیروزی باید منطقی بازی کند

کد خبر 664484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.