نقش «بازتابنده‌های کامپوزیتی» در بهره‌برداری از انرژی خورشیدی

مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: درصورتی که بخواهیم انرژی خورشیدی را از طریق بازتابش نور خورشید، به‌دست آوریم، یکی از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز و بسیار حائز اهمیت بازتابنده کامپوزیتی است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.

ابراهیم اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کاربرد بازتابنده‌های کامپوزیتی در صنایع مختلف اظهار کرد: بازتابنده‌های کامپوزیتی می‌توانند نقش بسیار مهمی در گیرنده‌های خورشیدی ایفا کنند.

وی افزود: بازتابنده‌های کامپوزیتی همواره در گیرنده‌های خورشیدی که با تابش و بازتابش نور خورشید فرآیند تولید انرژی را انجام می‌دهند، کاربرد دارند.

این کارآفرین ادامه داد: در حوزه انرژی تجدیدپذیر و در تولید انرژی خورشیدی روش‌های مختلفی برای استحصال انرژی وجود دارد که یکی از آن‌ها ساطع شدن نور خورشید به صورت مستقیم است.

وی تصریح کرد: درواقع یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تولید و استحصال انرژی خورشیدی بدین شیوه است که نور خورشید به طور مستقیم روی صفحات گیرنده‌های خورشیدی تابیده و منجر به تولید انرژی شود.

اکبرزاده در همین رابطه افزود: در این روش زمانی که نور خورشید روی صفحات فتوولتا تابیده می‌شود، موجب برانگیخته شدن الکترون‌ها می‌شود.

این مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در ادامه این فرآیند الکترون‌ها در مدار شروع به حرکت می‌کنند که این مسئله منجر به تولید انرژی الکتریکی می‌شود.

وی در رابطه با نقش بازتابنده‌های کامپوزیتی در تولید انرژی خورشیدی گفت: در بسیاری از مواقع نیازی نیست که لزوماً از سلول‌های فتوولتا برای تولید انرژی استفاده کرد.

اکبرزاده تصریح کرد: درواقع برای تولید انرژی خورشیدی در بسیاری از مواقع می‌توان نور خورشید را روی مسیر خطی که به اصطلاح آینه‌های سهمی شناخته می‌شوند، نقطه‌ای تحت عنوان آینه پارابولیک یا حتی روی آینه‌های تخت ساطع کرد.

وی در همین رابطه افزود: زمانی که نور خورشید به سوی آینه مورد نظر ساطع می‌شود توسط آن به نقطه‌ای در برجک مرکزی بازتابش می‌شود.

این کارآفرین ادامه داد: در این زمان به واسطه نور خورشید گرمای بسیار زیادی تولید می‌شود که از این گرما می‌توان در جهت تولید انرژی خورشیدی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: درصورتی که بخواهیم انرژی خورشیدی را از طریق بازتابش نور به‌دست آوریم،، بازتابنده کامپوزیتی یکی از ابزارها و تجهیزات مورد نیاز و بسیار حائز اهمیت است که توسط این شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شده است.

کد خبر 664455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.