لزوم استفاده از ظرفیت سامانه ۱۳۷ برای جلب رضایت‌مندی شهروندان/ حرکت به سمت برنامه‌های خلاق

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: از ظرفیت سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان باید به عنوان یک فرصت بی‌بدیل در راه کسب افزایش رضایت‌مندی بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی باقری امروز _سه‌شنبه نهم خردادماه _در نشست هم‌اندیشی مسئولان امور ارتباطات مناطق و معاونت‌های شهرداری اصفهان با تبریک دهه کرامت، منطقه هشت شهرداری اصفهان را منطقه امام رضایی‌ها دانست و اظهار کرد: در حدود یک‌سال گذشته اقدامات و فعالیت‌های خوبی در راستای تأمین منافع مردم در منطقه انجام شده است.

وی با بیان اینکه آشنایی از نزدیک با مشکلات و موضوعات باعث تغییر نوع رفتارها و قضاوت‌ها می‌شود، ادامه داد: برگزاری جلسات هم اندیشی در راستای رفع مشکلات بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: میزان تماس‌های مردم منطقه هشت با سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان، سه برابر متوسط شهر اصفهان بوده در این راستا باوجود این افزایش تماس‌ها، پاسخ‌دهی به خواسته‌ها و مطالبات مردم جز اولویت منطقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا موفق به کسب رتبه نخست پاسخگویی به مطالبات مردم در سامانه ۱۳۷ در بین مناطق پانزده‌گانه شدیم.

باقری افزود: به صورت متوسط روزانه ۱۲۰ تماس از طریق سامانه ۱۳۷ به ارتباطات منطقه هشت ارجاع داده می‌شود که نزدیک به ۵۰ درصد تماس‌ها به دلیل فرسودگی و گستردگی منطقه هشت، نیازمند اقدامات عمرانی و عملیاتی است.

وی یادآور شد: سال گذشته بالغ بر ۳۷ هزار تماس در رابطه با مسائل منطقه هشت در سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان ثبت شد که تا پایان سال ۱۴۰۱ به همه درخواست‌های مردم پاسخ داده شده و در این زمینه رضایت‌مندی بالایی را کسب کرده‌ایم.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان اعتمادسازی را زمینه لازم کسب رضایت شهروندان در یک منطقه دانست و گفت: پاسخ‌دهی به تماس‌های شهروندان و همچنین مطالبات مطرح شده، اعتماد مردم را جلب خواهد کرد که مهم‌ترین سرمایه شهرداری هستند.

وی با بیان اینکه زمانی شهر مرده خواهد شد که حس بی‌تفاوتی بین مردم و شهروندان آن گسترش پیدا کند، تصریح کرد: مسئولان ادارات ارتباطات و امور بین‌الملل مناطق ۱۵ گانه شهرداری باید بلندگوهایی برای بیان عملکرد شهرداری‌ها برای مردم و در مقابل تریبون و رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی مطالبات مردم به گوش مسئولان باشند.

باقری خاطرنشان کرد: از ظرفیت سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان باید به عنوان یک فرصت بی‌بدیل در راه کسب افزایش رضایت‌مندی بهره ببریم، در این اساس این اتفاق شایسته در منطقه هشت شهرداری اصفهان جزو اولویت‌ها قرار داده شده که سعی در تقویت آن داریم.

لزوم استفاده از ظرفیت سامانه ۱۳۷ برای جلب رضایت‌مندی شهروندان/ حرکت به سمت برنامه‌های خلاق

لزوم حرکت به سمت برنامه‌های خلاق

محمدحسن مردانی، معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: حاصل سلسله جلسات نشست هم‌اندیشی مسئولان ارتباطات و امور بین‌الملل مناطق شهرداری اصفهان تاکنون، همدلی و همراهی برای پیشبرد اهداف بوده است.

وی با بیان ضرورت تشریح هندسه حرکت اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان گفت: لازم است یک نظام مدیریت پروژه شکل بگیرد تا هر سازمان و معاونت با برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت آشنا شده و از جنس برنامه‌های جاری فاصله گرفته و به سمت برنامه‌های خلاق حرکت کنند.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: ماحصل رسیدن به یک نظام مدیریت پروژه در بین برنامه‌ها این است که مسئولان ارتباطات و امور بین‌الملل مناطق و معاونت‌های شهرداری اصفهان اتفاقاتی را رقم بزنند که خود عامل و فاعل رقم خوردن آن باشند نه آنکه صرفاً برگزار کننده یا مسئول اجرایی یک برنامه از پیش تعیین شده شوند.

وی اظهار کرد: این افق نگاهی باعث ارتقا سطح توجهی و ارزشی به حوزه روابط عمومی و ارتباطات خواهد شد.

مردانی، هندسه حرکتی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان را در قالب دو نوع برنامه‌های جاری و برنامه‌های پروژه محور دانست و گفت: برگزاری افتتاحیه‌ها تحت عنوان به احترام مردم اصفهان، نشست با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اجرای برنامه مردم سلام، نشست‌ها با نخبگان، برگزاری جلسات بی‌واسطه با مردم، صبحگاه همدلی، تورهای بازدید، تشریح رخدادهای شاخص ادارات و دیدارهای درون سازمانی شهرداری، تبلیغات محیطی برای تعظیم شعائر از جمله برنامه‌های تعریف شده در قسمت برنامه‌های جاری این هندسه حرکتی است.

وی ادامه داد: برنامه‌های پروژه محور اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان شامل تبلیغات محیطی، تولیدات خبری، تولیدات تصویری، برنامه‌های رادیویی و تلویزیون، وایرال شدن در شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک‌ها است.

معاون برنامه‌ریزی اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: پیش از این برنامه پروژه محوری با موضوع فضای سبز، درختکاری و هرس درختان در سطح شهر با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری برگزار شد.

لزوم استفاده از ظرفیت سامانه ۱۳۷ برای جلب رضایت‌مندی شهروندان/ حرکت به سمت برنامه‌های خلاق

برقراری ۳۷ هزار تماس شهروندان منطقه ۸ با ۱۳۷

رسول سقایی، مسئول ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه هشت شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: منطقه هشت شهرداری اصفهان دارای ۱۷ محله است که طبق برآوردها بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در این منطقه ساکن هستند، همچنین در سطح منطقه ۶۷ مسجد فعال و ۱۴ کانون فرهنگی وجود دارد که بر این اساس پروژه‌ها و برنامه‌ها بر مسجد محوری و مدرسه محوری قرار داده شده است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین کار صورت گرفته در طول یک‌سال گذشته ایجاد و ساخت برندهای حوزه ارتباطات شامل شبکه ثامن در بستر فضای مجازی، آوای ثامن شامل مصاحبه‌های مدیر منطقه و همچنین محلات ثامن شامل بازدیدهای سطح منطقه محلات ۱۷ گانه منطقه هشت است.

مسئول ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه هشت شهرداری اصفهان ادامه داد: تهیه بسته خبری ۸۰ ثانیه در منطقه هشت، برگزاری ۱۲ جلسه کمیته نظارتی شورای اسلامی شهر با ثبت ۶۷۰ نفر از اهالی محله، چهار جلسه بازدید اعضای شورای اسلامی از سطح منطقه، ۱۷ برنامه بازدید از سطح محلات منطقه هشت همراه با نشست صمیمی با اهالی، ۶۵ جلسه حضور در جلسات حوزه شهردار، ۴۴ هفته برگزاری جلسات ملاقات مردمی شهردار، ۲۵ جلسه با معتمدان محلات انجام گرفته است.

وی افزود: همچنین در عرصه تولیدات صوتی و تصویری و گرافیکی گام‌های مثبتی در این اداره برداشته شده که شامل طراحی ۱۲ اینفوگرافیک، ۱۰۰ موشن استوری ساخته شده، تعداد ۲۰ موشن گرافی طراحی شده، ۹۱ کلیپ ساخته شده از سطح منطقه، چاپ ۷۰۰۰ متر بنر و بیش از ۷۰۰ عنوان خبر منتشر شده در فضای مجازی است.

سقایی خاطر نشان کرد: کسب رتبه برتر در دومین جشنواره ملی ایده‌های خلاق روابط عمومی در تیرماه ۱۴۰۰، کسب رتبه برتر در جشنواره ملی مردم داری ایران و کسب رتبه برتر در کار خلاقانه در نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی روابط عمومی ایران اسفند ۱۴۰۱ از جمله دستاوردهایی است که به همت مجموعه همکاران در منطقه هشت شهرداری اصفهان حاصل شده است.

وی با اشاره به تعداد تماس‌های گرفته شده از سوی اهالی منطقه هشت از طریق سامانه ۱۳۷ در طول یک‌سال گذشته، گفت: بیش از ۳۷ هزار تماس انجام گرفته و همچنین از ابتدای سال تاکنون بیش از پنج هزار و ۶۰۰ تماس پیرامون مباحث مربوط به منطقه هشت انجام گرفته است که با پاسخ‌دهی مناسب و پیگیری مجدانه موفق به کسب رتبه اول در بین مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان شده‌ایم.

مسئول ارتباطات و امور بین‌الملل منطقه هشت شهرداری اصفهان تصریح کرد: اجرای طرح خدمت شامل برگزاری هر ۴۰ روز یک‌بار جلسه و نشست صمیمی با معتمدان محله و پیگیری جدی مطالبات آنها تا حصول نتیجه از دیگر اقدامات مثبت انجام شده است.

کد خبر 664452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.