تجهیزات ترافیکی و حمل‌ونقل همدان با استانداردها فاصله دارد

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان گفت: غیرهمسطح‌سازی‌ها، تجهیزات ترافیکی و حمل‌ونقل این شهر با استانداردهای لازم فاصله دارد، در حالی که سالانه تعداد ۲۰ هزار خودرو به ناوگان حمل‌ونقل آن اضافه می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _سه‌شنبه‌نهم‌خردادماه_ در نشست خبری اظهار کرد: اگر مسئولان و مدیران شهری و استانی به‌فکر رفع مشکل ترافیک در همدان نباشند، این موضوع در ۱۰ سال آینده به‌مشکل نخست کشور و به‌تبع آن مهمترین مشکل این شهر تبدیل خواهد شد.

وی افزود: در همدان به‌دلیل معماری و شهرسازی شعاعی و ایجاد تمرکز در مرکز شهر، بیشتر شهروندان از میدان امام (ره) عبور می‌کنند و از طرفی کاربری جاذبه‌ها و مراکز درمانی و بعضی اداره‌ها نیز در رینگ مرکزی شهر مستقر است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: در غیر همسطح‌سازی‌ها، تجهیزات ترافیکی و حمل‌ونقل این شهر با استانداردهای لازم فاصله دارد، این در حالی است که خودروسازان در ترافیک امروزی شهرها نیز مقصر بوده و سالانه تعداد ۲۰ هزار خودرو به ناوگان حمل‌ونقل آن اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعریض معابر شهر همدان نیز محدوده‌ای دارد و بیش از آن امکان‌پذیر نیست، گفت: در این شهر شورای ترافیک استان در مورد مسائل ترافیکی تصمیم‌گیرنده است.

حیدری با بیان اینکه در شهر همدان بین ۵۰ تا ۷۰ هزار خودرو وجود دارد که بر اساس استانداردها هر خودرو ۴۰ مترمربع فضا لازم دارد، خاطرنشان کرد: این شهر علاوه بر اینکه فضای مورد نیاز برای احداث پارکینگ را ندارد، ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار متر مربع فضای پارک لازم دارد که در حال حاضر این فضا حدود دو تا سه هزار متر مربع است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری نقش تعیین‌کننده‌ای در موضوع ترافیک و حمل‌ونقل دارد، گفت: آموزش شهروندی برای این سازمان تعریف شده است و سهم سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری این شهر در زمینه این آموزش حدود ۱۰ درصد است.

رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در حال حاضر در ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر همدان تعداد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس وجود دارد، این در حالی است که این ناوگان، تعداد ۲۵۰ دستگاه اتوبوس میدل‌باس نیاز دارد.

کد خبر 664360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.