مشارکت ایران در نمایشگاه صنایع خانگی و هنرهای دستی «دیزاین فستو»

رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن، در نمایشگاه فرهنگی هنری صنایع خلاق و هنرهای دستی «دیزاین فستو» شرکت کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غرفه فرهنگی ایران با معرفی و نمایش عروسک‌های دست‌ساز خانگی و کوچک از چند هنرمند ایرانی، در پنجاه‌وهفتمین نمایشگاه دیزاین فستوی توکیو که در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی بیگ سایت توکیو به مدت سه روز برگزار شد، شرکت کرد.

عروسک‌های ارائه شده در این نمایشگاه از آثار دو هنرمند کشورمان پروین بهرام‌پور و زهرا بختیاری بود. عروسک داروما (ژاپن) و عروسک آرزوها (ایرانی)، عروسک‌هایی مشترک برای نشان دادن فرهنگ دو کشور است که در این نمایشگاه از آنها استفاده شد.

عروسک‌های ایرانی شرکت‌کننده در این نمایشگاه، جنبه‌هایی از فرهنگ عامیانه را معرفی کردند که برای مخاطبان ژاپنی جذابیت داشت و بیان‌گر نوعی خرده‌فرهنگ عامیانه بود.

دیزاین فستوی ۵۷ ژاپن با استقبال بازدیدکنندگان همراه بود و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از آن دیدن کردند.

براساس این گزارش، بیش از چهار هزار غرفه در این نمایشگاه برپاشده بود و غرفه‌داران نمایشگاه رایزنی ایران با لباس‌های محلی کشورمان در این نمایشگاه حضور داشتند.

رایزنی فرهنگی کشورمان در کنار عروسک‌های ایرانی آثار دیگری از صنایع مس، گلیم، سنگ‌ها و دیگر هنرهای دستی به نمایش گذاشته بود.

هدف از شرکت در این نمایشگاه‌ها معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر ایران در کنار تشویق هنرمندان جوان برای حضور در نمایشگاه‌های جهانی و افزایش سهم ایران در بازارهای صنایع هنری و فرهنگی است.

شخصیت‌های عروسکی قصه‌های ایرانی مانند لوتی، مشدی، مادربزرگ قصه‌گو و پدربزرگ، خانم درباری، خاله سوسکه و ده‌ها عروسک داستانی در این نمایشگاه حضور داشتند.

کد خبر 664319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.