ارتقای سرمایه اجتماعی با حاکمیت سیستم حکمرانی نوین شهری

شهردار کلان‌شهر شیراز گفت: حاکمیت سیستم حکمرانی نوین شهری سبب ارتقای سرمایه اجتماعی، شفافیت، کاهش محرومیت و ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم در شهرها می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی در نخستین نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری در تالار وزارت کشور، اظهار کرد: امروز با رویکرد مسئله‌محور و حکمرانی نوین شهری، دو بخش برنامه در وزارت کشور در حال جریان است.

وی افزود: در این نمایشگاه نزدیک به ۱۳ شهرداری کلان‌شهرهای کشور دستاوردهای خود را براساس محورهای تعیین شده ارائه دادند.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: بازدید وزیر کشور و برخی معاونان این وزارتخانه، در این بخش همراه با ارائه توضیحات شهرداران این کلان‌شهرها انجام شد.

اسدی تصریح کرد: شهرداران منتخب و استانداران براساس چارچوب مشخص شده، موضوع حکمرانی نوین را در ابعاد معین ارائه می‌کند و طی گفت‌وگو با وزیر کشور سایر نقطه‌نظرات مطرح می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: این ارائه و گفت‌وگوها فتح بابی برای رسیدن به حکمرانی نوین شهری شود.

شهردار کلان‌شهر شیراز تاکید کرد: حاکمیت سیستم حکمرانی نوین شهری سبب ارتقای سرمایه اجتماعی، شفافیت، کاهش محرومیت و ایجاد رفاه اجتماعی برای مردم در شهرها می‌شود.

اسدی با ابراز امیدواری از اخذ نتایج مناسب از این موضوعات و تداوم آن، گفت: مقامات وزارت کشور مسائل شناسایی شده را برطرف کنند تا شاهد شهرهای بهتری باشیم.

مسئله راهبردی مدیریت شهری و تحول مدیریت شهری مبنی بر تولید سرمایه اجتماعی از پایه‌های اصلی نخستین نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری است.

کد خبر 664264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.