اجرای طرح شنبه‌های ایمنی در محله‌های شهر گرگان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آغاز طرح «شنبه‌های ایمنی» در محله‌های سطح شهر خبر داد و گفت: در طرح شنبه‌های ایمنی شهروندان از طریق بنرهای حاوی نکات ایمنی و توزیع بروشور، با موضوعات پیشگیرانه از حوادث آگاه می‌شوند.

موسی‌الرضا صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از آغاز طرح شنبه‌های ایمنی در محله‌های سطح شهر گرگان خبر داد و اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی پس از برنامه‌ریزی در سال جاری، طرح «شنبه‌های ایمنی» را در دستور کار خود قرار داد که در راستای اجرای طرح شهر ایمن و با هدف آشنایی شهروندان با نکات ایمنی از این هفته آغاز شد.

وی افزود: تیمی از کارشناسان آموزش و آتش‌نشانان داوطلب فعال با استقرار و برپایی چادر در محلات، از نزدیک و چهره به چهره نکات ایمنی همچون ایمنی در منزل و محل کار، نحوه کار با خاموش‌کننده‌های دستی و سایر نکات ایمنی را به شهروندان آموزش می‌دهند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت تمایل به فراگیری آموزش ویژه با معرفی به مرکز آموزش شهروندی می‌توانند دوره‌های مقدماتی و پیشرفته را بگذرانند، مدرک معتبر در این زمینه دریافت و به عنوان آتش‌نشان داوطلب فعالیت کنند.

صفری ادامه داد: در طرح شنبه‌های ایمنی شهروندان از طریق بنرهای نکات ایمنی و توزیع بروشور با موضوعات پیشگیرانه از حوادث آگاه می‌شوند.

وی گفت: غرفه‌ای برای آموزش کودکان با فعالیت‌هایی همچون کشیدن نقاشی همراه با اهدای جوایز و پخش انیمیشن‌های آموزشی ایجاد شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان با بیان اینکه نخستین غرفه شنبه‌های ایمنی در پارک شهر برپا شد، افزود: از شهروندان درخواست می‌کنم که با تماس با سامانه ۱۲۵ از محل برپایی شنبه‌های ایمنی مطلع شوند و همراه با کودکان خود در محل برپایی شنبه‌های ایمنی حضور پیدا کنند تا اطلاعات خود را در زمینه حوادث و نحوه مقابله با آن افزایش دهند.

کد خبر 664252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.