پیوند پوشاک ایرانی با صنایع دستی

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و انجمن طراحان لباس و پارچه ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدحسین عسگرپور مدیرکل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی و سومیات هاکوپیان رئیس هیئت مدیره انجمن طراحان لباس و پارچه ایران در نشستی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه با هدف توسعه همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی به منظور تدوین و اجرای سیاست‌های کلان و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی‌هنری با رویکرد جذب و هدایت سرمایه به سمت ارتقای میراث پوشاک ایرانی مبتنی بر رشته‌های مرتبط صنایع‌دستی به امضا رسید.

برگزاری نشست‌های تخصصی و رویدادها به منظور ایجاد توسعه کارآفرینی و تجاری‌سازی در حوزه میراث پوشاک ایرانی و صنایع‌دستی مرتبط ازدیگر موارد مطرح شده در راستای هم‌افزایی میان دو مجموعه بود.

تاکید برای برگزاری کارگاه‌های آموزش تخصصی صنایع‌دستی مرتبط با لباس و پارچه ایرانی با محوریت کارآفرینی خلاق برای صنعتگران صنایع‌دستی در این نشست مطرح شد.

همچنین همکاری و تعامل در خصوص طرح رویداد ملی سه گام با محوریت گام دوم و سوم، طراحی لباس ایرانی و تجاری‌سازی رشته‌های صنایع‌دستی مرتبط (منسوجات سنتی، رودوزی‌های سنتی و چاپ‌های سنتی) از دیگر موضوعات مهم این نشست بود.

این همکاری همچنین به منظور در اختیار قرار دادن فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه‌های انجمن طراحان لباس و پارچه و همچنین معرفی طرح‌های برتر برای اخذ تسهیلات بانکی در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 664205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.