شهرداری اصفهان الگوی مصرف بهینه برق در نصف‌جهان

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به کسب رتبه اول شهرداری این کلانشهر در مدیریت مصرف انرژی در کشور گفت: مدیریت مصرف کمک زیادی به تامین برق به‌ویژه برای مناطق مسکونی می‌کند و شهرداری اصفهان در این زمینه الگو است.

‌سیدمهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خدماتی که در کلان‌شهر اصفهان ارائه می‌شود با توجه به روشنایی ۵۰۰ پارک محلی، سیستم‌های آب‌رسانی و آبیاری، سیستم نورپردازی ابنیه تاریخی و پل‌های سطح شهر همچنین حدود ۴۰۰ ساختمان اداری، بسیار گسترده است.

وی با بیان اینکه به‌واسطه نوع خدمات گسترده که در مناطق پانزده‌گانه ناژوان و سازمان‌های شهرداری انجام می‌شود، شهرداری اصفهان بزرگترین مصرف‌کننده بخش عمومی استان است، افزود: اجرای سیاست‌های مدیریت انرژی همراه و همگام با دستورالعمل‌های ارسالی از سمت وزارت نیرو لازم است و شهرداری این کلانشهر به‌واسطه حجم مصرفی برق برای شهروندان الگو است.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تاکید شورای اسلامی، شهردار و معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های وزارت نیرو گفت: اجرای این دستورالعمل‌ها منجر به کاهش مصرف به‌ویژه در ساعات پیک می‌شود که این مدیریت مصرف کمک شایانی به تأمین برق به‌ویژه برای مناطق مسکونی می‌کند که شهرداری اصفهان در این زمینه الگو است.

وی با بیان اینکه جلسات مشترک با شرکت توزیع به‌عنوان نماینده وزارت نیرو مرتب برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: دستورالعمل‌های بررسی و بازدیدهای میدانی انجام می‌شود و نقاط گره مصرف را شناسایی می‌کنیم، آنچه لازم است اقدام برای کاهش مصرف در ساعات پیک به‌ویژه در تابستان و نیمه نخست خرداد است.

حسینی گفت: شهرداری اصفهان سالانه حدود ۹۳ هزار مگاوات ساعت برق مصرف می‌کند که بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان هزینه آن است و شهرداری مستقیم این مبالغ را پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اجرای طرح سالانه وزارت نیرو برای گذر از پیک و کاهش مصرف انرژی، ادامه داد: شهرداری اصفهان سال گذشته در این طرح شرکت کرد و با سلسله اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توانست بیشترین سهم را در کاهش مصرف پیک داشته باشد.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه برق حدود دو هزار خانه با اجرای طرح گذر از پیک تأمین و از قطع آنها جلوگیری شد، تصریح کرد: با توجه به معیارهای وزارت نیرو این مدیریت مصرف قابل توجه بود و حدود ۲۷۰ میلیون تومان به عنوان پاداش در قبوض برق شهرداری به عنوان بستانکار لحاظ شد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در بازه زمانی چهار ماهه (از خرداد تا شهریورماه سال ۱۴۰۱) موفق به کسب رتبه اول در مدیریت مصرف انرژی در کشور شد، گفت: کسب این رتبه برای ارگانی مانند شهرداری بسیار حائز اهمیت است و برای کلان‌شهر اصفهان یک برند در مدیریت مصرف انرژی محسوب می‌شود.

کد خبر 664174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.