حضور شهرداران و استانداران ۱۱ کلان‌شهر در رویداد ملی «تعالی حکمرانی شهری»

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان از برگزاری رویداد ملی «تعالی حکمرانی شهری» خبر داد و گفت: این رویداد امروز (دوشنبه) در تالار وزارت کشور با حضور وزیر کشور و شهرداران و استانداران ۱۱ کلان‌شهر در حال برگزاری است.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری رویداد ملی تعالی حکمرانی شهری اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که از هفته قبل از طرف سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور انجام شد، رویداد ملی تعالی حکمرانی شهری امروز _دوشنبه هشتم خردادماه_ در تالار وزارت کشور در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شهرداران و استانداران ۱۱ کلان‌شهر کشور در این رویداد حضور دارند، افزود: رویداد ملی تعالی حکمرانی شهری به چند قسمت تقسیم شده است که بخش گزارش عملکرد حضوری آن شامل مشخصات کلی شهر و شهرداری، مسائل و چالش‌های آن، برنامه‌های تحولی که شهرداری‌ها برای رفع مشکلات تهیه کرده است، گزارش اقدامات و طرح مهمترین پیشنهادها است که نماینده هر شهرداری بین هشت تا ۱۰ دقیقه به‌صورت پاورپوینت گزارش عملکرد خود را ارائه می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: بخش دیگر این رویداد مربوط به در نظر گرفتن نمایشگاهی به مساحت حدود ۴۰ متر مربع برای هر شهر است تا به معرفی الگوی شهر، اقدامات و شاخص‌ترین پروژه‌های خود بپردازد.

وی ادامه داد: وزیر کشور نیز با بازدید از هر غرفه به‌مدت هشت دقیقه می‌تواند گزارش عملکرد هر شهر را دریافت کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در بخش سوم این رویداد پنج شهر از میان ۱۱ کلان‌شهر برای طرح مهمترین خواسته‌های خود انتخاب می‌شوند، گفت: این بخش به این صورت است که اگر شهرداری‌های کلان‌شهرها در جایگاه وزیر کشور یا رئیس‌جمهور بودند، چه پیشنهادهایی را برای رفع مشکلات مطرح می‌کردند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: هدف از این رویداد و این شبکه‌سازی ایجاد نشست تخصصی شهرداران کلان‌شهرها با وزیر کشور و ارائه مجموع تجربیات شهرداری‌ها در حوزه حکمرانی و برنامه‌های تحولی است و اینکه این اجزا کنار یکدیگر قرار گیرد، سایر شهرها نیز در این رویداد حضور دارند اما غرفه نخواهند داشت.

وی با اشاره به ظرفیت شهرداری‌ها در خدمت‌رسانی به مردم گفت: ایجاد ارتباط بین شهرداران کلان‌شهرها با عالی‌ترین مقام وزارت کشور می‌تواند برای رفع بسیاری از مشکلات کارگشا بوده و قرار است این جلسات به‌صورت هفتگی یا ماهانه ادامه داشته باشد تا وزیر کشور بتواند مشکلات این شهرها را از نزدیک رصد کند.

ابراهیمی با بیان اینکه دستاوردهای یک حکمرانی خوب، ایجاد اعتماد، سرمایه اجتماعی و هدایت‌مندی است، ادامه داد: در حال حاضر هر شهر برای خود یک الگوی حکمرانی شهری دارد اما اینکه این الگو چقدر کارآمد عمل می‌کند تا بتواند شاخص‌های اصلی را ایجاد کند، قابل ارزیابی است؛ در صورتی که در شهرها خوب حکمرانی شود، تبادل تجربیات بین شهرها می‌تواند نظام مدیریت شهری را کاراتر کند.

کد خبر 664124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.