فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از صحرایی حمایت کرد

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی از موافقت اکثریت اعضای این فراکسیون با برنامه‌ها و اهداف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل عمویی در تشریح نشست روز دوشنبه، هشتم خردادماه فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این جلسه با هدف بررسی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تشکیل شد.

وی افزود: در بخش ابتدایی جلسه رضامراد صحرایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با اشاره به چالش‌ها اصلی در نظام آموزشی کشور، گفت نظام آموزشی از پنج چالش عمده کیفیت، عدالت، کسری بودجه، ناهماهنگی با تحولات روز و ناپیوستگی در حکمرانی رنج می‌برد که نیازمند برنامه جامعی برای حل این چالش‌ها است.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: صحرایی در این نشست چند برنامه فوری خود برای اصلاح برخی از مشکلات آموزش و پرورش، همچون اجرای خوب قانون رتبه‌بندی و ساماندهی نیروی انسانی برای مهرماه ۱۴۰۲ تشریح کرد.

وی تصریح کرد: اجرای سند تحول آموزش و پرورش، ارتقا و تقویت جذب در آموزش و پرورش، حفظ مرجعیت دانشگاه فرهنگیان، راه‌اندازی مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی آموزش و پرورش، تمرکز بر مدرسه‌محوری و تحول در نظام منابع مالی از دیگر برنامه‌های محوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بود که برای نمایندگان عضو فراکسیون شرح داده شد.

عمویی ادامه داد: همچنین چالش ۱۱۸ هزار میلیارد تومان بدهی معوق به معلمان نیز از مسائل مطرح‌شده از سوی صحرایی بود. وزیر پیشنهادی در برنامه‌های خود بر لزوم بهره‌گیری از منابع صندوق ذخیره فرهنگیان برای رفاه معلمان و اصلاح مسیر طی شده تاکید کرد و به نمایندگان قول بهبود شرایط اداره این صندوق را داد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه چهار نفر از نمایندگان هم نظرات موافق و مخالف خود با برنامه‌های وزیر پیشنهادی را ارائه دادند. در رأی‌گیری فراکسیون هم با ۷۲ رأی موافق و ۲۵ رأی مخالف، حاضران در جلسه فراکسیون، جمع‌بندی مثبت خود را در خصوص برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اعلام کردند.

کد خبر 664117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.