یادمان‌های شهدا، نماد ایثار و مجاهدت ملت ایران است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یادمان‌های شهدا، علاوه بر نماد ایثار و مجاهدت ملت ایران، به عنوان ظرفیت عظیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و تعالی جامعه، مطرح است.

به گزارش ایمنا، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی عصر امروز_ یکشنبه هفتم خردادماه_ در آئین افتتاح یادمان شهید گمنام شهر جدید امیرکبیر اظهار کرد: فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ غنی و کارآمد در همه ابعاد، برای نسل کنونی و آتی جامعه قابل استفاده است و این مهم می‌تواند به عنوان الگویی کارآمد برای همه مقاطع مورد توجه ویژه باشد.

وی افزود: مولفه‌هایی همچون ولایت مداری، اخلاق و معنویت در فرهنگ دفاع مقدس، دستاوردهای زیادی برای کشور به همراه داشت و در گام دوم انقلاب این سه مؤلفه مهم، همواره باید در جامعه تقویت شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، ترویج فرهنگ دفاع مقدس را رمز عبور از مشکلات جامعه عنوان کرد و گفت: یکی از مؤلفه‌های مهم این فرهنگ، سیره، یاد و خاطر شهدا به عنوان سرمایه‌های عظیم کشور است و گلزارها و یادمان‌های شهدا نقش ویژه‌ای در این مهم دارند که باید همواره مورد توجه قرار بگیرند.

کریمی تاکید کرد: یادمان‌های شهدا به عنوان قرارگاه‌های فرهنگی کاربرد دارند که بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی در این اماکن فعالیت دارند و باید این فعالیت‌ها تقویت و حمایت شوند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یادمان‌های شهدا، علاوه بر نماد ایثار و مجاهدت ملت ایران، به عنوان ظرفیت عظیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و تعالی جامعه، مطرح است.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم یادمان‌های شهدا مورد غفلت و بی توجهی قرار بگیرند و این اماکن مقدس همواره باید محل فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار باشند و در این راستا دستگاه‌های متولی تعامل و هم‌افزایی لازم را داشته باشند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی اضافه کرد: فعالیت اختصاصی فرهنگی از جمله برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و اقدامات رسانه‌ای از سوی یادمان‌های شهدا می‌تواند توجه آحاد مردم و به ویژه نسل جوان و نوجوان را به خود جلب کند.

کریمی گفت: در چهارمین سالگرد رجعت شهید گمنام شهر امیر کبیر شاهد تکمیل یادمان شهید هستیم که افتتاح این یادمان به همت مسئولین و مدیران جهادی این شهرک اتفاق افتاده و جای تقدیر بسیار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 664051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.