الحاق ۷۰ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: مدیریت شهری با جلب نظر مسئولان استان اصفهان موفق به دریافت مجوزهای مختلف برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جانمایی زمین مورد نیاز به وسعت ۷۰ هکتار شد.

حسین اسماعیلی‌احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی سالیان گذشته افزایش نجومی قیمت‌ها برای خرید زمین یا مسکن به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان زرین‌شهر به ویژه نسل جوان تبدیل شده است، به نحوی که شاهد افزایش مهاجرت شهروندان خطه طلایی ایران بوده‌ایم و مسکن‌دار شدن شهروندان به ویژه نسل جوان به رویایی دست نیافتنی تبدیل شده است.

وی یکی از اقدامات ارزشمند دولت برای ساخت مسکن ارزان و مناسب برای شهروندان را اجرای طرح نهضت ملی دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع، شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم مدیریت شهری، گام بلندی در مسیر توسعه زرین‌شهر با اجرای طرح نهضت ملی برداشت تا علاوه بر توسعه شهر بتواند در حوزه مدیریت قیمت زمین و مسکن نیز اقدامات مثبتی انجام دهد.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: به دلایل مختلف اجرای طرح ملی مسکن در زرین‌شهر با چالش‌های مختلف و متعددی مواجه شد، اما با توجه به اهمیت اجرای این طرح مدیریت شهری پیگیری‌های متعددی را در سطح استان اصفهان و کشور برای تحقق این مهم در طول دو سال گذشته انجام داد و با پیگیری‌های فراوان موفق به اخذ پاسخ مثبت استعلامات از مراجع قانونی شد.

اسماعیلی‌احمدی با تقدیر از همراهی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان، تصریح کرد: طی مدت گذشته سه نقطه از اراضی شهر برای اجرای طرح جهش تولید مسکن جانمایی و معرفی شد که دو نقطه از آن واقع در شمال دانشگاه پیام‌نور جنب مصلی بزرگ حضرت ولی عصر در مرحله نخست تأیید و نهایی شد، اما با توجه به اینکه این نقاط پاسخگوی ساخت مسکن برای ۴۸۰۰ متقاضی نبود، پیگیری‌ها برای الحاق ۷۰ هکتار از اراضی مجاور پارک کوهستان در دستور کار قرار گرفت.

طرح نهضت ملی مسکن فرصت خوبی برای خانه‌دار شدن شهروندان است

وی با اشاره به تلاش‌های جهادی شورای اسلامی زرین‌شهر برای الحاق ۷۰ هکتار از اراضی مجاور پارک کوهستان به محدوده شهر، تاکید کرد: در بیست و دومین نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین محیط زیست که با حضور استاندار اصفهان، فرماندار شهرستان لنجان، شهردار و رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر و مسئولان سازمان‌های مختلف در استانداری برگزار شد، مدیریت شهری با جلب نظر مسئولان استان موفق به گذراندن هفت‌خوان دریافت مجوزهای مختلف برای اجرای این طرح و جانمایی زمین مورد نیاز آن شد.

شهردار زرین‌شهر اضافه کرد: الحاق ۷۰ هکتار از اراضی دولتی به محدوده شهر همزمان با هفته نکوداشت زرین‌شهر در بیست‌ودومین نشست کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین محیط زیست برای اجرای طرح جهش تولید مسکن مورد تصویب قرار گرفت و برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری جهت ابلاغ ارسال شد.

اسماعیلی‌احمدی طرح نهضت ملی مسکن را فرصت خوبی برای خانه دار شدن شهروندان دانست و گفت: اراضی الحاق شده به محدوده زرین‌شهر برای اجرای طرح جهش تولید مسکن در شرق شهر و ضلع غربی پارک کوهستان است و به طور قطع با اجرایی شدن آن شاهد جلوگیری از مهاجرت شهروندان و توسعه همه جانبه شهر خواهیم بود.

وی با تقدیر از حمایت‌های همه جانبه فرماندار شهرستان لنجان برای تحقق یکی از خواسته‌های بحق شهروندان زرین‌شهر، گفت: امیدواریم در کمترین زمان ممکن شاهد آغاز مراحل ساخت‌وساز، تکمیل و واگذاری مسکن به متقاضیان در زرین‌شهر باشیم تا خدمتی ماندگار به شهروندان ارائه شود.

کد خبر 664033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.