حرکت دانشگاه‌های نسل چهارم به‌سمت پژوهش‌هایِ نوآورانه

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان گفت: برخلاف رویه برخی دانشگاه‌ها، پژوهش در سایر مراکز علمی که جزو دانشگاه‌های عصر سوم و چهارم محسوب می‌شوند، بیشتر به سمت ایجاد نوآوری است.

مسعود حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه پژوهش در بین دانشگاه‌های مختلف دنیا و دیدگاه مراکز علمی مختلف به این موضوع اظهار کرد: همواره پژوهش جزو مسائلی است که در تمام دانشگاه‌های نسل اول، دوم و سوم به شکل‌های متفاوت مورد توجه قرار می‌گیرد و پیگیری می‌شود.

وی افزود: جدا از اینکه تحقیق و پژوهش به عنوان رویه‌ای عمومی در بین دانشگاه‌ها همواره مورد توجه قرار دارد و هر دانشگاه با روش‌های ویژه خود در این حوزه برای دستیابی به اهداف مورد نظر فعالیت می‌کند، هدف اصلی از پژوهش متفاوت است.

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان ادامه داد: درواقع هدف اصلی و اساسی پژوهش در بین دانشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است و این مسئله در مراکز پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: در صورتی که حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه‌های دولتی کشور را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که در این مراکز بیشتر مقالات علمی و مبتنی بر ISI مورد توجه قرار دارد و دانشجویان نیز به‌طور عمده تحقیقات خود را مبتنی بر این مقالات ارائه می‌کنند.

حسن‌زاده در رابطه با عملکرد سایر دانشگاه‌ها در حوزه تحقیق و پژوهش گفت: برخلاف رویه برخی دانشگاه‌ها، پژوهش در سایر مراکز علمی که جزو دانشگاه‌های عصر سوم و چهارم محسوب می‌شوند، بیشتر به سمت ایجاد نوآوری است.

وی تاکید کرد: درواقع دانشگاه‌های عصر سوم و چهارم بیشتر به سمت ایجاد مراکز نوآوری و رشد فعالیت می‌کنند؛ این مراکز به پژوهش مسئله‌محور توجه دارند و همواره مسائل مهم را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان در همین رابطه ادامه داد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی نیز همین مسیر را در پیش گرفته است و با توجه به ساختارهای فعلی، به دنبال توسعه پژوهش از این طریق است.

کد خبر 664030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.