بیانیه طلاب و اساتید و روحانیون حوزه علمیه اصفهان درباره حجاب

طلاب و اساتید و روحانیون حوزه علمیه اصفهان بیانیه ای با موضوع حجاب خطاب به مسئولین قوای سه گانه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی صادر کرده اند.

به گزارش ایمنا، بیانیه روحانیت، اساتید و طلاب حوزه علمیه اصفهان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضور محترم مسئولین قوای سه گانه و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

تشکیل حکومت اسلامی تلاش دیرینه انبیاء و اولیاء و ابزاری برای تحقق ارزشهای الهی و جلوگیری از تسلط نقشه‌های شیاطین و طواغیت است. از این رو خدای سبحان همراه با اقامه صلاة و گسترش زکات، امر به معروف و نهی از منکر را از وظایف اولیه حکمرانان جامعه اسلامی قرار داده و فرموده است: «الَّذینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّکاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَ لِلَّهِ عاقِبَةُ الْأُمُورِ» (حج :۴۱)

در صورت کوتاهی حاکمیت در انجام این دو اصل مسلم قرآنی، جامعه صحنه تقابل مردم و دوقطبی‌های کاذب و سوء استفاده دشمن در جنگ ترکیبی موجود خواهد شد.

مستحضرید که موضوع عفاف و حجاب که ویژگی بارز زنان ایران زمین بوده است، سال‌ها است که محور هجوم فرهنگی دشمن شده تا با حیاء زدایی و بی حجابی، ضمن تضعیف نهاد مقدس خانوده، جوانان را از مسیر تمدن سازی منحرف نمایند و این نکته‌ای است که در تبیین اهمیت این ارزش الهی باید در نظر گرفت و چه بسا تعبیر «حرام سیاسی» در کلام رهبر امت، ناظر به همین نگرش تمدنی با موضوع حجاب است.

در همین راستا روحانیت، اساتید و طلاب حوزه علمیه اصفهان بر موارد زیر تاکید می‌کنند:

۱- مجلس محترم شواری اسلامی، در کنار وضع قوانینی در جهت حمایت از اقتدار نیروی انتظامی و آمرین به معروف و ناهیان ازمنکر، لایحه حجاب و عفاف را اصلاح و تقویت کرده و قانونی قوی و بازدارنده به تصویب برساند.

۲- دولت محترم بنا به قوانین موجود و بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، با هرگونه هنجارشکنی مقتدرانه مقابله نماید.

۳- قوه قضائیه ضمن حمایت از ضابطین قضایی و با استناد به مواد ۶۳۸ و ۶۳۹ قانون مجازات و ماده ۹ قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قاطعانه به وظایف ذاتی خود عمل کنند و از صدور احکام ضعیف که موجب بدبینی به آن دستگاه محترم می‌شود، خودداری کند و با توجه به این حقیقت که، «مردم بر دین حاکمان خود هستند» ترک فعل مسئولان در خصوص عفت عمومی را به جد دنبال کرده و مجازات کنند.

۴- ضمن حمایت و تشکر از راهبرد سردار رادان در خصوص مقابله با هنجارشکنی، از فرماندهی محترم انتظامی انتظار می‌رود بر اساس مواد ۳ و ۴ قانون نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، اقتدار و جدیت نیروی انتظامی را در انجام وظایف در مقابله با هنجارشکنان عفت عمومی به منصه ظهور برسانند.

۵- صدا و سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت ارشاد و سایر دستگاه‌هایی که وظیفه‌ی ایجابی و تبیینی در خصوص موضوعات فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف دارند، از انفعال در جنگ ترکیبی حاضر خارج شوند. نهادهای فرهنگی می‌توانند با مشورت نخبگان و صاحب‌نظران برنامه‌های عملی و مؤثری تدوین کنند و تهدیدات فرهنگی را به فرصتی تاریخی تبدیل نمایند.

هشدار داده می‌شود که علما و روحانیون، بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای، مبنی بر پرهیز از اقدامات بدون قاعده، با دلی پرخون، مردم متدین و انقلابی را به خویشتن داری و منع از اقدامات نسنجیده دعوت کرده‌اند، اما بیم آن می‌رود که با بدتر شدن اوضاع، هدف دشمنان در دوقطبی سازی جامعه و تقابل مردمی به واقعیت نزدیکتر شود. کوتاهی و تاخیر سران قوا و نمایندگان محترم در انجام وظیفه حاکمیتی خود برای جلوگیری از شکاف و انشقاق در جامعه گناهی نابخشودنی خواهد بود.

لازم به ذکر است، تحقق شعار سال یعنی مهار تورم باید بیش از پیش مدنظر مسئولان به ویژه دولت خدمتگزار قرار گیرد، زیرا همه می‌دانیم که بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.

طلاب و اساتید و روحانیون حوزه علمیه اصفهان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با دستگاه‌های فوق الذکر برای تحقق منویات حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) اعلام می‌دارد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

کد خبر 664010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.