توسعه خدمات الکترونیک مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را کاهش می‌دهد

مسئول آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان گفت: توسعه و افزایش خدمات غیرحضوری و الکترونیک در گام نخست برای شهروندان و سپس برای سیستم مدیریت شهری مفید خواهد بود و مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را نیز کاهش می‌دهد.

رضا فتوح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پنجمین جلسه کمیته اجرایی شهرسازی الکترونیک برای بررسی مسائل فنی و راهبردی درباره سامانه «اصنو» برگزار و فرایندهای اجرایی این سامانه و پیاده‌سازی موارد محتوایی و درون سازمانی شهرداری با سایر بخش‌های مرتبط برای تسری سامانه و دیگر موضوعات فنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه جلسه کمیته اجرایی شهرسازی الکترونیک هر هفته برگزار می‌شود، افزود: یکی از استراتژی‌های شهرهای الکترونیک افزایش سطح دسترسی شهروندان در تمام ساعات شبانه‌روز به پایگاه‌های داده خدمات دولتی و بخش خصوصی روی شبکه وب (سایت) و حرکت به‌سوی بهبود و ارتقای سطح خدمات شهرسازی به شهروندان است؛ با این هدف اعضای این کارگروه انتخاب شدند تا به‌صورت ویژه پیگیر گسترش فرایندهای غیرحضوری باشند و بتوان سطح کیفی خدمات را افزایش داد.

مسئول آموزش و فرهنگ‌سازی مدیریت شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: سلسله جلسات همفکری و هماهنگی در امور خدمت به شهروندان می‌تواند گام مؤثری در راستای بهبود پاسخ‌دهی به شهروندان اصفهانی برای تسریع در زمان و صدور استعلام و افزایش سطح رضایت‌مندی آن‌ها باشد.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسات درباره مسائلی همچون سطح دسترسی کاربران واحد کنترل نظارت، دسترسی به پروانه‌های ساختمانی و استعلامات صادره در شهرداری مناطق پانزده‌گانه شهرداری بحث و بررسی شد، همچنین درباره بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ بحث شد.

فتوح با بیان اینکه توسعه و افزایش خدمات غیرحضوری و الکترونیک در گام نخست برای شهروندان و سپس برای سیستم مدیریت شهری مفید خواهد بود و مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را نیز کاهش می‌دهد، ادامه داد: در این راستا با توجه به راه‌اندازی سامانه هوشمند توسعه شهری، کمیته اجرایی به‌صورت منظم و پویا موضوعات جاری این حوزه را به بحث و گفت‌وگو می‌گذارد.

وی تاکید کرد: سامانه هوشمند «اصنو» خدمتی نوین و ارزشمند برای شهر است که امکان ارائه خدمات غیرحضوری و الکترونیک توسط شهرداری این کلانشهر را فراهم می‌کند.

کد خبر 663985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.