وضعیت بورس امروز / از دست رفتن کانال ۲.۳ میلیون واحدی

بازار سهام امروز بیش از روز گذشته درگیر فشار عرضه بود به صورتی که در ۲۰ دقیقه ابتدایی با کاهش ۲۴ هزار واحدی کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد. در نهایت شاخص کل با کاهش ۵۴ هزار و ۱۹۹ واحدی به دو میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۲ رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار سهام امروز بیش از روز گذشته درگیر فشار عرضه بود به صورتی که در ۲۰ دقیقه ابتدایی با کاهش ۲۴ هزار واحدی کانال دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را از دست داد. در نهایت شاخص کل با کاهش ۵۴ هزار و ۱۹۹ واحد به دو میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۲ رسید؛ نمادهای فولاد، کچاد، شستا و نوری بیشترین تأثیر منفی و نماد میدکو بیشترین تأثیر مثبت را در معاملات امروز بر جای گذاشتند.

شاخص کل هم‌وزن امروز کاهشی معادل ۲۶ هزار و ۳۸۹و احد را ثبت کرد و به عدد ۷۵۴ هزار و ۴۲۳ رسید. ارزش معاملات بورس در محدوده ۱۰ هزار و ۲۱۵ میلیارد تومان بود که این نتیجه، حاصل ۷۳۴ هزار معامله و خریدوفروش بیش از ۱۳ میلیارد برگه سهم است، همچنین ارزش بازار به میزان هشت میلیون و ۳۱۶ هزار میلیارد تومان بود.

فرابورس امروز با کاهش ۷۳۷ واحدی، مقدار شاخص را روی عدد ۲۸ هزار و ۳۰۴ تثبیت کرد، در این بازار نمادهای آریا، وسپهر، هرمز و زاگرس بیشترین تأثیر منفی را در بازار بر جای گذاشتند و در برترین نمادهای مؤثر نمادی با تأثیر مثبت دیده نمی‌شد. ارزش بازار اول و دوم به مقدار یک میلیون و ۵۷۳ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار پایه به مقدار ۴۸۸ هزار میلیارد تومان رسید، معامله‌گران بیش از شش میلیارد سهام و حق تقدم در قالب ۳۳۱ هزار معامله به ارزش ۲۵ هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان معامله کردند.

ارزش کل معاملات امروز بازار ۳۵ هزار و ۸۹۵ میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ ۱۱ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.

حجم و ارزش معاملات

حجم معاملات در بازار بورس: ۱۳ میلیارد ۳۸۶ میلیون سهام و سایر اوراق مالی

حجم معاملات در بازار فرابورس: شش میلیارد ۵۸۸ میلیون سهام، حق تقدم و سایر اوراق مالی

ارزش معاملات در بازار بورس: ۱۰ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان

ارزش معاملات در بازار فرابورس: ۲۶ هزار و ۱۰۳ میلیارد تومان

بیشترین ارزش و بیشترین حجم معامله

بیشترین ارزش معامله: دارایکم، افران، خزامیا

بیشترین حجم معامله: خساپا، شستا، خودرو

بیشترین افزایش قیمت و بیشترین کاهش قیمت

بیشترین افزایش قیمت: واعتبار، آباد، سامان

بیشترین کاهش قیمت: دکوثر، قپیرا، کطبس

تعداد نمادهای مثبت و منفی

بازارها / ‏‬تعداد نماد نماد مثبت نماد منفی
بورس ۶۴ ۳۴۶
فرابورس ۱۰۰ ۲۳۳

اخبار مهم

نرخ بازار بین بانکی یک صدم درصد کاهش یافت

بانک مرکزی برای هفته دوم خرداد ماه نرخ بازار بین بانکی را با یک صدم درصد کاهش نسبت به هفته قبل ۲۳,۷۵ درصد اعلام کرد

افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در دستور کار دولت

اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روزهای آینده برای سه دهک اول درآمدی آغاز خواهد شد. همچنین افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از آن برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک کلید خورده است.

نمک شاملا گران شد

میانگین نرخ فروش محصولات گروه نمک تصفیه در بسته بندی‌های مختلف بر اساس مجوز هیأت مدیره با در نظر گرفتن افزایش بهای تمام شده و قیمت تأمین مواد اولیه شرکت، نسبت به میانگین آخرین نرخ‌های فروش در سال ۱۴۰۱ معادل ۳۶ درصد افزایش پیدا کرد.

فروش فوق‌العاده فولاد مبارکه

فولاد مبارکه اصفهان در دومین مال سال رکورد فروش ماهانه را شکست. شرکت در اردیبهشت ۲۳ همت درآمد داشته که ۳۳ درصد بالاتر از فروردین ماه است و نسبت به متوسط ماهانه سال گذشته ۷۱ درصد رشد دارد.

افت ارزش سهام عدالت

در پایان معاملات امروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۱۶ میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۳۲ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲۳۰ هزار و ۶۹۶ تومان معادل ۱.۴ درصد کاهش یافت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۹ میلیون و ۷۱۱ هزار و ۹۱۹ تومان رسیده است.

نقشه بازار

وضعیت بورس امروز / از دست رفتن کانال ۲.۳ میلیون واحدی

کد خبر 663960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.