لیست ساختمان‌های ناایمن شهر اصفهان منتشر شود / محله سودان نیازمند بازآفرینی است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ساختمان‌های ناایمن در شهر گفت: لازم است اسامی این ساختمان‌ها منتشر شود و اقداماتی که در این خصوص انجام شده است، گزارش شود، چراکه نسبت به ساختمان‌های ناایمن و خطرساز باید هوشیار باشیم تا حوادث تلخ برای مردم اتفاق نیفتد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌السلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه هفتم خردادماه_ در نطق میان دستور هشتادوهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تبریک دهه ولایت اظهار کرد: این روزها شاهد برپایی جشن‌های باشکوه مردمی در جای‌جای شهر هستیم، لذا جا دارد از برگزارکنندگان قدردانی کنیم.

وی با تبریک بازگشت غرورآفرین ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دریاپیمایی هشت ماهه و رونمایی از موشک خرمشهر ۴ افزود: این اقدامات راهبردی نشان از اقتدار جمهوری اسلامی ایران دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تذکرات گذشته پیرامون مناسب سازی معابر ویژه معلولان تصریح کرد: لازم است نسبت به مناسب‌سازی معابر اقدامات بیشتری انجام شود و در این راستا همکاران، گزارش اقدامات انجام شده در این حوزه را اعلام کنند.

وی با اشاره به ساختمان‌های ناایمن در شهر گفت: لازم است اسامی این ساختمان‌ها منتشر و اقداماتی که در این خصوص انجام شد است، گزارش شود، چراکه نسبت به ساختمان‌های ناایمن و خطرساز باید هوشیار باشیم تا حوادث تلخ برای مردم اتفاق نیفتد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با تاکید بر لزوم توجه ویژه به منطقه ۹ شهرداری اصفهان و طرح‌های بازآفرینی این منطقه تصریح کرد: نیمی از مساحت منطقه ۹ شهرداری اصفهان با جمعیت ۸۰ هزار نفری، خارج از محدوده است که نیاز به اتفاقات ویژه از جمله بازآفرینی شهری دارد؛ محله لادان یا سودان از این دست محلات است.

وی با بیان اینکه در محله سودان حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد ساختمان‌ها ناپایدار و خطرآفرین است، ادامه داد: این محله نیازمند بازآفرینی برای تجدید حیات و نو شدن است، لذا امیدواریم با مشارکت شهروندان این موضوع پیگیری شود تا شاهد تحولات ویژه در این منطقه باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی اصفهان با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان و آغاز نقل و انتقال مسکن در این فصل گفت: بازار اجاره مسکن افسارگسیخته شده و مردم تحت فشار هستند، لذا مجلس و دولت باید از اقدامات تک‌بعدی در این زمینه خودداری کنند و اقدامات چندبعدی انجام دهند که افزایش تولید مسکن و تعیین نرخ اجاره از جمله این اقدامات است.

وی با تاکید بر لزوم ساخت مسکن‌های استیجاری خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند در این زمینه تسهیل‌گر باشد تا اجاره‌بها کنترل شود.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با اشاره به لزوم بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اظهار کرد: در مجموعه‌های فرهنگی شهر باید هم‌افزایی ویژه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت نوجوانان داشته باشیم تا تابستان خوبی همراه با تفریحات مناسب و کلاس‌های آموزشی ویژه رقم بخورد.

وی با تاکید بر لزوم ارائه خدمات ورزشی مناسب به شهروندان به‌ویژه مردم مناطق محروم گفت: اگر سالن ورزشی در کنار مجموعه‌های متولی ساخته می‌شود، باید سانس‌های ویژه با تخفیف یا رایگان به شهروندان این مناطق نیز تعلق گیرد.

کد خبر 663944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.