لزوم افزایش سرانه فضای سبز در مناطق محروم ارومیه

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: سرانه فضای سبز در این کلان‌شهر با توجه به استاندارد جهانی بسیار اندک است که یکی از علت‌های مهم این موضوع نبود فضاهای سبز و بوستان‌ها در مناطق کم‌برخوردار و محروم است، لذا افزایش سرانه در این مناطق باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی منافی امروز _یکشنبه هفتم خردادماه_ در جلسه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه اظهار کرد: سرانه فضای سبز در ارومیه با توجه به استاندارد جهانی بسیار اندک است و یکی از علت‌های مهم این موضوع وجود نداشتن فضای سبز و بوستان‌ها در مناطق کم‌برخوردار و محروم است.

وی افزود: به‌رغم اینکه بیش از ۷۱ پارک در سطح شهر ارومیه احداث شده است، کمبود سرانه فضای سبز در این شهر وجود دارد، لذا شهرداری و سازمان سیما و منظر شهری برای توسعه و احداث فضای سبز به‌ویژه در مناطق محروم باید به دنبال راهکارهای اساسی باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نگهداری و آبیاری باید با توجه به تکنولوژی روز دنیا انجام شود و نورپردازی‌های سطح شهر و روشنایی معابر برای زیباسازی شهر در اولویت کاری سازمان سیما و منظر شهری شهرداری ارومیه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بازارچه دائمی گل و گیاه در پارک ائللر باغی راه‌اندازی شد و به ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک کرد و نشاط اجتماعی برای شهروندان را به همراه داشت.

منافی اضافه کرد: در شهر ارومیه ۲۴۰ کیلومتر از جداول رنگ‌آمیزی شده که این کار در زیباسازی شهر مؤثر است.

کد خبر 663923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.