مهدی طارمی آقای‌ گل لیگ برتر پرتغال شد

مهاجم ایرانی پورتو با ۲۲ گل، عنوان آقای‌ گلی لیگ برتر پرتغال را به تنهایی تصاحب کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال پورتو و ویتوریاگیمارش شب گذشته _شنبه ششم خردادماه ۱۴۰۲_ در چارچوب هفته سی‌وچهارم و پایانی رقابت‌های لیگ برتر پرتغال از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه دراگائو و با قضاوت آرتور سوارز دیاس مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و پورتو با وجود پیروزی سه بر صفر، به‌علت برتری بنفیکا نتوانست از عنوان قهرمانی‌اش دفاع کند و به نایب‌قهرمانی بسنده کرد.

مهدی طارمی، ستاره بوشهری تیم فوتبال پورتو در این بازی خیلی زود گلزنی کرد؛ شماره ۹ پورتو دقیقه هشتم پاس په‌په را به بیست‌ودومین گل فصل خود در لیگ برتر پرتغال تبدیل کرد تا به دستاورد مهمی برسد. به این ترتیب مهدی طارمی علی‌رغم عملکرد فوق‌العاده‌ای که داشت اما نتوانست باز هم با پورتو قهرمان شود، در عوض با ۲۲ گل بالاتر از مدعیان و رقبا، آقای گل لیگ برتر پرتغال شد.

مهاجم ایرانی پورتو پیش از این در ریوآوه به‌صورت مشترک آقای گلی لیگ برتر پرتغال را به‌دست آورده بود اما این‌بار به‌تنهایی موفق شد برترین گلزن فصل شود و توانایی‌هایش را بار دیگر به رخ بکشد. گونسالو راموس با ۱۹ و فران ناوارو به‌همراه ژوائو ماریو با ۱۷ گل پس از طارمی در رده‌های دوم، سوم و چهارم قرار گرفتند. این در شرایطی است که ماشین گلزنی ایرانی تا هفته سی‌ودوم ۱۷ گله بود و شانس چندانی برای آقای گلی نداشت.

با این وجود با پوکر در مصاف برابر فامالیکائو توانست یک‌بار دیگر خود را به فوتبال پرتغال و اروپا ثابت کند؛ طارمی فصل گذشته هم عنوان برترین پاسور فصل را کسب کرد و حالا با کلکسیونی مملو از دستاوردهای انفرادی و تیمی در تاریخ پورتو و فوتبال پرتغال جاودانه می‌شود. به احتمال فراوان مهدی طارمی را از فصل آتی در تیم و لیگ دیگری خواهیم دید و به این ترتیب او با خاطره‌ای شیرین از پورتو جدا خواهد شد.

کد خبر 663856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.