بهره‌مندی از داده‌ها برای رونق فرهنگ در پراگ

مدیران پراگ، پایتخت جمهوری چک، در نظر دارند به توسعه نرم‌افزار ویژه‌ای برای رونق فرهنگ در شهر بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، توسعه یک نرم‌افزار اختصاصی در پراگ به بهبود حمل‌ونقل عمومی از طریق فراهم آوردن امکان طراحی سفر به وسیله داده‌های زمان واقعی تردد برای شهروندان پراگ کمک زیادی کرده و همین امر، مدیران را به پیاده‌سازی پروژه مشابهی برای رونق بخش فرهنگی شهر سوق داده است. در واقع، مدیران پایتخت جمهوری چک در نظر دارند به روش هوشمند، آسیب‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا بر بخش فرهنگی شهر را جبران کنند و از این طریق، چشم‌انداز کلی شهر را در جهان بهبود ببخشند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از افرادی که تا پیش از انتشار ویروس کرونا در بخش‌های فرهنگی فعالیت می‌کردند، طی این دوران و به علت محدودیت‌هایی که در بخش فرهنگ به وجود آمد، کار خود را رها کردند و به انجام فعالیت‌های دیگری برای کسب درآمد روی آوردند. به همین دلیل، ترویج فرهنگ و بهبود مراکز فرهنگی به یکی از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه‌ریزی شهری میان مدیران پراگ تبدیل شده است و این افراد قصد دارند به روش هوشمند تحقق این هدف را تسهیل کنند.

بهره‌مندی از داده‌ها برای رونق فرهنگ در پراگ

پروژه هوشمندسازی ترویج فرهنگ در پراگ در نتیجه همکاری میان مدیران و خلاقان مرکز فناوری شهری که توسط شهردار تأسیس شده است، پیاده خواهد شد و به دنبال آن، بستری دیجیتالی برای افزایش گرایش مردم به بازدید از مراکز فرهنگی سراسر شهر توسعه داده خواهد شد. نرم‌افزار دیجیتالی جدید پراگ به ذخیره داده‌ها در بستر داده‌های منبع باز شهر کمک خواهد کرد و در پی آن، امکان آگاهی مردم از نقش خود در رونق شهر از طریق حضور در مراکز فرهنگی و انجام فعالیت‌های مربوطه افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، نرم‌افزار جدید دسترسی به داده‌های کامل در مورد مدت زمان حضور شهروندان و گردشگران را در رویدادها و مراکز فرهنگی همچنین هزینه استفاده از هر یک را برای کاربران آن فراهم خواهد آورد که این امر به سهم خود می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ در میان شهروندان و حتی گردشگران ایفا خواهد کرد.

مدیران پراگ ادعا کرده‌اند که حفظ حریم خصوصی کاربران نرم‌افزار جدید از اهمیت بسیار بالایی برای توسعه آن برخوردار بوده است و به همین دلیل، تمام مردم می‌توانند با اطمینان خاطر از خدمات این ابزار بهره بگیرند.

کد خبر 663847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.