احداث دومین مخزن ذخیره آب در بوستان باراجین

شهردار قزوین گفت: احداث مخزن ذخیره آب R۳۴ در کنار مخزن R۵۴ در قالب اجرای پروژه مخازن ذخیره آب در بوستان باراجین با چشم‌انداز تامین آب پایدار در این منطقه نمونه گردشگری، در دست انجام است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به انجام عملیات اصلاح شیب نهر در ناحیه دانش شهر قزوین اظهار کرد: به منظور هدایت آب‌های سطحی، عملیات اصلاح شیب طولی نهر در خیابان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای محله ناصرآباد توسط این شهرداری ناحیه به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه لکه‌گیری و روکش آسفالت در سطح معابر ناحیه شهید بابایی در حال انجام است، افزود: ناهمواری‌های چهارراه مدرس، ملاصدرای غربی و سه‌راه شهرداری توسط عوامل اجرایی خدمات شهری مرمت شد.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: عملیات روکش دستی آسفالت در پیاده‌راه بهار، خیابان نرگس و محله ابگیلک واقع در ناحیه مهدیه با هدف سهولت در رفت‌وآمد شهروندان و زیبایی بصری چهره شهر توسط عوامل اجرایی شهرداری انجام می‌شود.

صباغی با بیان اینکه جدول‌گذاری در پیاده‌راه بلوار سیدالشهدا (ع) ادامه دارد، تاکید کرد: این اقدام توسط عوامل اجرایی معاونت عمرانی منطقه سه در حال انجام بوده و هدف از آن ایجاد پیاده‌راه و هدایت مناسب آب‌های سطحی است.

وی از آغاز عملیات سم‌پاشی فضای سبز شهر در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: عملیات سم‌پاشی فضای سبز شهر با هدف دفع آفات گیاهی، مبارزه و کنترل جمعیت آفات و حفاظت از درختان انجام می‌شود. عملیات سم‌پاشی را مطابق دستورالعمل‌های فنی در سطح تمام مجموعه‌های فضای سبز خواهیم داشت که متعاقب آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت روزانه اطلاع‌رسانی می‌شود.

شهردار قزوین اضافه کرد: ساماندهی گاردریل‌های جاده اسماعیل‌آباد در راستای ارائه عادلانه خدمات ترافیکی مطلوب به شهروندان، ایمن‌سازی تردد و با هدف تعریض جاده انجام شد.

صباغی با تاکید بر این که عملیات پروژه مخازن ذخیره‌سازی آب در منطقه گردشگری باراجین (مخزن R۳۴) در دست اجرا است، گفت: طی روزهای گذشته عملیات جای‌گذاری لوله‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی، اجرای جدول کانیو و رگلاژ سنگ‌برداری در پیاده‌راه مخزن R۳۴ آغاز شده و در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه بتن‌ریزی ضلع جنوب پیاده‌راه و ادامه عملیات مش‌بندی بتن در این مسیر در مخزن R34 در حال اجرا است، افزود: احداث مخزن ذخیره آب R34 در کنار مخزن R54 در قالب پروژه مخازن ذخیره آب در بوستان باراجین، با چشم‌انداز تأمین آب مطمئن و پایدار در این منطقه نمونه گردشگری در دست اقدام است.

شهردار قزوین از استمرار عملیات اصلاح جداول در ناحیه مهدیه خبر داد و تاکید کرد: تخریب جداول فرسوده به منظور زیبایی بصری چهره شهر و هدایت مناسب آب‌های سطحی توسط عوامل اجرایی شهرداری انجام می‌شود.

صباغی از عملیات بیس‌ریزی توسط پیمانکار آسفالت ناحیه مهدیه در پیاده‌راه ملاصدرا خبر داد و اظهار کرد: این اقدام برای اجرای روکش، افزایش طول عمر آسفالت و تردد آسان شهروندان در حال انجام است.

کد خبر 663821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.