واژه "ال‌کلاسیکو" از جدال‌های بارسا و رئال حذف می‌شود؟

رئال‌مادرید و بارسلونا، از استفاده از عبارت نمادین "ال کلاسیکو" در هنگام توصیف بازی‌های خود، محروم شده‌اند؛ اما دلیل این موضوع مشخص شده است

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقه ال کلاسیکو همچنان یکی از مهیج‌ترین رقابت‌ها در فوتبال اروپا است، اما طبق گفته Revelo، هیچیک از باشگاه‌ها دیگر هرگز نمی‌توانند از این اصطلاح استفاده کنند.

چرا این حکم صادر شده است؟

اداره ثبت اختراع و علائم تجاری در اسپانیا، ادعا کرده است به خاطر استفاده از این اصطلاح که قبلاً توسط لالیگا ایجاد شده است، بین بارسا و رئال خطر سردرگمی وجود دارد. لیگ، از این بازی با عنوان "ال کلاسیکو" یاد می‌کند، و سران لالیگا استدلال کرده‌اند که این اصطلاح، در حال‌حاضر بین فوتبالی‌ها، بسیار خوب تثبیت شده و محبوب است.

مجله فوربس گزارش می‌دهد که دفتر صادر کننده این حکم، استدلال کرده است دو باشگاهی که واژه تجاری "ال‌کلاسیکو" را برای مصاف‌های خود به کار می‌برند، منجر به خدشه‌دار کردن علامت تجاری و دیرینه لالیگا می‌شوند، بنابراین این عمل آن‌ها، رد می‌شود.

رئال و بارسا اکنون باید تصمیم بگیرند که آیا نسبت به این درخواست تجدیدنظر کنند یا خیر، باشگاه‌ها مرتباً با یکدیگر رقابت‌دارند و از واژه "ال‌کلاسیکو" برای تبلیغ بازی‌ها استفاده می‌کنند. در واقع، در این فصل، این دو باشگاه پنج بار با یکدیگر مصاف داده‌اند و همچنین در پیش فصل به میزبانی لاس وگاس، با هم رو به رو شده‌اند.

هفته آینده، رقابت‌های لیگ اسپانیا به پایان می‌رسد، و این درحالی است بارسلونا قهرمان لالیگا شده است، اما رئال هنوز رتبه دوم را کاملاً بدست نیاورده، زیرا آنها تنها یک امتیاز از اتلتیکو فاصله دارند.

کد خبر 663813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.